19 Aralık 2007

Otla bokla savaşma!

Bazı tuhaf adamlar var, bir türlü manasını çözemediğim işlere kalkışıyorlar. Sigaraya savaş açan adam var mesela. Sigaraya savaş mı açtın, kazanmak zor değil ki. İçmeyince, sigara hükmen mağlup oluyor zaten. Bu yüzden televizyona çıkartılır mı bu adam. Bir kimse bu uğurda canla başla uğraşır mı. Ama bunlar illa tuhaf olacak ya millete de sigara içirtmiyorlar, sigarayla savaşı götlerinden anlıyorlar, yadırgatıyorlar bana kendilerini. Çoluğu çocuğu alet edip "duman savaşcısı" yapıyorlar. Çocuğun içmesin istiyorsan yıka beynini içmesin, eti senin kemiği de senin neticede en başında senin proteinindi zaten. Neden "savaşçısın sen" filan diye ortalığa salıp ruh hastası yapıyorsun ki çocuğu. Yazık körpecik beyinlere.
Lan bunun ismi "hür irade", intihar etmek üzere birini görsem müdahale etmem mesela. Adam ölmek istiyorsa ölsün. Kendi arzusudur, yaşaması veya yaşamaması gerektiğine kendi karar verir, ben karışmam. Hem belki ölü olmak daha güzel, nerden bilebilirim ki önceden ölmüşlüğüm mü var. Sigara içen adam için de aynısı geçerli. Ben içiyorum mesela, günde bir paket tüketiyorum. Yaşlanıp hastalıktan sürünerek geçireceğim 5 yılımı siliyorum böylelikle, bence güzel fikir yani. Hem karizmatik bir şey sigara, güzel duruyor, adamın ağzında erkeksi duruyor, bayanına göre de seksilik kattığı gözlenmiştir.
Bir insanın başkasının iyiliğini düşünmesini anlarım, bir başkası için sigara kötü bir şeydir yakınındakileri bu kötülükten korumak ister. Onlarla konuşur, fikrini belirtir, kötü olduğuna iknaya çalışır ama savaşmak neden. Hem sen biri için iyi olanı kendisinden daha iyi bildiğini nasıl iddia edebilirsin ki. Yetişkinler için konuşuyorum tabi, çoluk çocuk özenip sonradan pişman olmasın diyorsan o başka. Çocuktur kafası çalışmaz. Ama şimdi sen bana dersen "biz duman avcısıyız, sigarayı bırakmanı istiyoruz", safi sübyan demem, taşlı sopalı kovalarım ben seni.
Birden esti yazdım bunu da, sevmiyorum ben gereğinden fazla duyarlı insan.

Cevval diyor ki:
:
Sigarayla savaşma, rakıyı 70 kaat yapmaya çalışanlarla savaş!
Fazla duyarlı olma komik duruyor, az duyarlı ol yeter!
Kız arkadaşın bir gün gülüp ertesi gün ağlıyorsa dert etme, işine bak!(yakında düzelir, normal halleri öyle onların)

3 ötmük:

Adsız dedi ki...

Bu arada sigarayla savaş gruplarına üye olduğumu itiraf etmeliyim.Ama her koyun kendi bacağından asılır.Zorla kimse kimseye bir şey kabul ettiremez.Kişisel kararlara saygılı olmayı bilmeyi her şeyden önce..
Bir gün ağlayıp ertesi gün gülen bir kız sevgilisini çok özlemiş demektir bu arada.Sanırım arada mesafeler var.Sevmese öyle yapmaz.Zaten sen zeki bir çocuksun,işi çözmüşsün.Yakında düzelir,normali budur olayın.Hahaha..Öttüm işteee :)))

Cemali Safa-Karaca dedi ki...

Haklısın fazla duyarlılık adamın başına iş açıyorlar.

Genel manada sana katılıyorum Cevval'cıgım...

D!mple Rock dedi ki...

http://mybrainisracing.blogspot.com/2007/12/all-right.html

tanıdık bişeyler bulacaksın linkini verdgm yazıda. Senin bu yazını okuyunca bu knuda bnzer yönlerde dsndüğümzü farkettm.
zaten benim soyadım da şeftali.
bloğumda şeftalilerle ilgli bsyler ve de senin soyad portakallla olan 2.dereceden akrabalığımızı göreceksn.

;)