5 Ocak 2008

Samimi ol, canımı ye! Vazgeçtim yeme!

Bir süredir Blograzzi'de dolanır oldum, ara ara girip bakıyorum bana yorum yapan olmuş mu diyerekten. Rastgele blogları gezinip duruyorum, beğendiğime yorum yapıyorum puan veriyorum... Biraz içli dışlı olmaya başlayınca camiada bir ikiyüzlülüğün hasıl olduğuna kanaat getirdim. Reklam mantığına dayalı bir anonim sistem oluşturulmuş kitle içerisinde, "ben sana yorum yaptım favorilerime ekledim, sen de beni ekle" sürekli bu mantık güdülür olmuş. Edepsizce bir reklam çabası sergilenir olmuş. Anlıyorum tabi ki herkes, blogu okunsun, sesini birileri duysun ister ama sırf bu beklenti doğrultusunda hareket etmenin pek de samimi olmadığını düşünüyorum. Sevmiyorum böyle içten pazarlıklı insanları. Forumlarda filan var mesela aha benim blogum ayarında başlıklar, bunları da edepsizliğin son noktası olarak algılamaya başladım.
Durum böyle olunca ben de site içerisinde insanların bloglarına yorum yapmaktan, onları sevdiklerim listesine eklemekten çekinir oldum. Blogun sahibi, sırf ona kendi blogumu okutmak/tanıtmak için böyle bir şey yaptığımı düşenecek diye.
Hatta geçenlerde bir bloga bakarken farkettim; sayfa uçmuş alan adı satılığa çıkmış, haftalardır link ölü ancak altında "olmayan blogun" var olduğu sanılarak yapılmış yorumları var, çok güzel blog, şukela site... kıvamında. Afalladım kaldım. Oha lan insan bir linke bakmaz mı diye. Tepkimi bu yorumların üzerinde dile getirdim. Olmayan blogun var olan sahibi de bana tepki gösterdi, ona durumu açıklamaya çalıştım. Ya o anlayamadı ya da ben anlatamadım ya da apayrı bir insandı bilmiyorum ama bu sefer de çamur at izi kalsın di mi... diyerek çıkıştı bana. Bir kez daha afalladım, ortada çamur atacak bir şey yok nereye atayım, ayriyetten neden atayım, sen kimsin, sana bir garezim olması için nasıl bir nedene sahip olabilirim ki derken şaşkınlığım katlandı.
Çok uzattım, asıl konuya geçiyorum. Özetle, site dahilinde süregelen sistemin içten pazarlığa dayandığını düşündüğüm için sevdiğim blogları burada tanıtacağım. Reklam, link paylaşımı, pagerank, dost kıyağı hede hödö... nedenlerle değil. Sadece sevdiğim için, takip ettiğim için. Bu blogların sahiplerine de bakın ben sizin blogunuzu tanıttım diyecek değilim. Çoğunu tanımam etmem, kimdir nedir bilmem. Bir gün yolları düşerse belki görürler, teşekkür filan ederler. Ahanda başlıyorum:

Tafugu Blog: Faydalı teknoloji blogu, şahane eklentiler, hayat kolaylaştıran programlar tanıtır. Araştırır bulur. MSN'den maillerimi açarken Firefox'u kullanabilerek, Internet Esplorer gibi tiksinç bir tarayıcıdan tamamen kurtulmamı sağladı. Gidin bakın güzel yani.
İnehk: Teması güzel blog, postlar ayrı bir cillop. Okutuyor kendini. Sayfayı açınca hooop "Mehmet ağbi naaber?" yazısı göze çarpıyor o güzel asıl. Biz bilmiyoruz Mehmet abi nedir, kimdir ama saçma yani güzel. Blogda saçmalık hoş duruyor.
Pucca Günlük: Pucca kişisinin günlüğü bu, başlık kendini açıklıyor zaten. Kendini okutan bloglar arasında bu da, gayet samimi. Bir de Pucca Düşünce var ama ben pek beğenemedim. Genellikle siyaset üzerine fakat hem benim gibi düşünmüyor, hem de siyaseti yorumlamak için gerekli birikim mevcut değil gibi geldi bana. Pucca kişisinin üslubu, "günlük" konseptine daha bir yatkın sanki.
benyaptım.org: Neşeli blog bu da. Hem esprili, hem neşeli. İsmi cici.org filan olmalıymış. Cici sıfatı cuk oturuyor bence bloga. Şahane konular, şahane ayrıntılar yakalıyor. Kısa yazdığıma bakmayın aklıma yazacak başka bir şey gelmedi yoksa cidden harika blog.
Ters Meditasyon: Herşeyden bahseden blog, kendimden bir şeyler buldum. Blog sahibinin blograzzi avatarı Worms'dan bir kareydi, öyle dikkatimi çekti (yıllardır sıkılmadan oynarım Worms'u). Okudum, inceledim hep benim sevdiğim şeylerden bahsedilmiş. Bir de last.fm son dinlenenler şeysi gördüm bir baktım "Mark Knopfler-Punish the Monkey" dinlenmiş.Bu parçayı benden başka seven, dinleyen yok sanıyordum, var olduğunu gördüm daha bir sevdim blogu.
Kabak Meltemi: Postlar genellikle çizimlerden oluşuyor. Çizilenler isimleri ile bütünleşince bir ruhaltı çalışmasına dönüşmüş. Hoş olmuş. Ara ara girip bakıyorum içim açılıyor.
Okyanustaki Rüzgar: Yazılar araştırma kokuyor. Özellikle müzik ile alakalı postlar zevk süzgecinden geçirilmiş. Okunası samimi blog.

Şimdilik aklıma bunlar geldi, arada bir güncellerim ben bu listeyi sinsi sinsi.

Cevval diyor ki:

Blog tavsiye edecek olan varsa etsin, beğenirsem eklerim. Kendi blogunu tavsiye edeni hırpalarım!
Çıkarcı adam sevmiyorum! Sen de sevme!
Ne dandik kar yağdı lan, tutmadı bir türlü!

18 ötmük:

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

hakIısın sannırım ben yeniyim bIograzzide ama senin gibi benim de yer yer düşündüğüm oIdu. bu arada sitene uğruyorum ama acaba benim için de mi samimiyetsz diye düşünmektesin biIemiyeceğim. bir kere uğrayıp ekip giden bi r insan da oImadım ama ..=)
( yazınız adamı paranoya eder =) )

devrim dedi ki...

blograzzi ve ona benzer siteleri oldukça yararlı buluyorum ama hiç ciddiye almıyorum. bir caddeye benziyor işte: şöyle ki, cadde üzerinde duran gezinen bir yerde sakince çayını kahvesini içen her kim varsa işte, kendini bir şekilde (kendince) açmış durumda ve "gel bi' bak" diyor. avatarlar, blog isimleri, vs ilk dikkat çeken şeyler oluyor tabii ki, algıda seçicilik...
şahsen, google reklamlarına kafayı takmamış, teknolojik haber-web tasarım haberlerinin peşine düşmemiş, "ahahaha çok komik" yazısı altına youtube videosu koymamış bloglara yöneliyorum.
tercihler işte..
bahsettiğin uçmuş sayfa altına övgü dolu mesaj yazma komedisi ise, eh komik işte:)
bir müzik mağazasına girersin içerde bangır bangır çalan müzik tepeni attıracak kadar saçmasapan ve katlanılmazdır ama plak standında, sevdiğin bir rock albümünü bulursun işte...
onu alıp, hemen ortamı terk etmek gerekiyor sanırım:)

Adsız dedi ki...

Ben de devrimin sözlerine aynen katılarak, bir kaç blog tavsiye edeceğim:

www.parantezicihayatlar.com:blog kavramını aşmış bir arkadaş.

margotto.blogspot.com:yazılarında sanki seninle konuşuyormuş hissi veriyor.

nahnu.org:bunu zaten biliyorsundur.

inehk dedi ki...

heh böyle de canımı ye.. :D

ben de blograzzi de bana yorum yazdığında gelip bakmıştın bloguna pek bi sevmiştim.. ama şimdi sen bana yorum yazdın diye ben de geldim bloguna yorum yazdım olmasın diye yorum yazmamıştım..

sessiz sessiz okumuş bakmış "emir kipinin hastasıyım" ifaden aklımda kalmış..blogunda griyi pek bi sevmiştim..

ayrıca.. ağzım kulaklarımda yahu.. :D benyaptım.org u vs. de ben çok severim.. senin de sevmen pek bi hoşuma gitti.. 029ur.var bak onu da sev.. birini sev birini sevme olmaz şimdi..

he bi de şimdi gitmem lazım yoksa 70 mil uzunluğunda bi teşekkür "bilmukabele" ile başlayan cümleler kurcaktım..ama sen beni tanıttın diye değil.. :D cidden yahu.. samimiyetimden..

pudra dedi ki...

selam kanal
yalnız en son sorum da benim ve ben de bu yorum yapıp farkedilme ve iade-i ziyaret ve favorilere ekleme olayları ile dalga geçer komboda bir yorum yazmıştım.
çok alındım demek istemeleri bir borç biliyorum ve eğer ki yanlış anlaşıldıysa ananasımı alıp giderim demelerde iniyorum
çok fena tesadüf oldu yani ahaha

Cevval Portakal: dedi ki...

Utandım şimdi. Ben kimsenin kolay kolay haberi olmaz buradan, sinsi sinsi link veririm diye hesap etmiştim. Yazdığım gibi yorumlar da gelmiş. Haksızlık etmişim utandım, yorumları gördüm sevindim. Bir utandım bir sevindim böyle de karmaşık duygular içerisindeyim.
@Okyanustaki Rüzgar, bu durumda sen çıkarcı insanlar kategorisine değil, benim çıkarcı olduğumu düşünmesinden çekindiğim insanlar arasına giriyorsun. Paranoyalarım bulaşıcı olmaya başladı. :)
@Devrim çok haklı bence de, düşündüklerimi Devrim'in örneklemesi ile açıklayacak olursam şunu söyleyebilirim; ben bir cadde üzerindeki insanlar arasından sürekli dikkat çekmeye çalışan, varlığını belli edebilmek için her yola başvuranları değil, bir köşede sigarasını kahvesini içip gazetesini okuyanları seviyorum. Onların daha mütevazi, daha olgun olduklarına inanıyorum.
@cemali, tavsiyelerinden dolayı çok teşekkür ederim, en kısa zamanda göz atacağım. Nahnu'yu ben de severek takip ederim fakat satırlarıma yazacaklarımın nahnu'nun şöhreti yanında sönük kalacağını düşündüm. Hatta blograzzi'de ilk gördüğümde avatarından dolayı "acaba nahnu Umut Sarıkaya mı?" diye düşünmüştüm. Hala da şüphelenmiyor değilim. :)
@inehk, kafamızın çalışma şekli birbirine benziyor sanırım. Gerek paranoyak yönümüz olsun, gerek espri anlayışı olsun. Şöyle bir şey ile karşılaşsaydım benim de yorumum herhalde aynı ifadelerden hatta aynı cümlelerden oluşurdu. :) Bu arada Mehmet abi konusunda meraklardayım. :D

Adsız dedi ki...

bir çeşit reklam propagandası olmalı.ben sana geldim sende bana gel hesabı.

Adsız dedi ki...

bende pucca günlük'ü blograziden keşfettim çok beğendim bende onu tavsiye edebilirim.

Adsız dedi ki...

İşte bana gelen bir mesaj:
SELAM ARKDAŞIM HOŞ BİR BLOG
SENİNLE BİRBİRİMİZİ FAVORİLERE EKLEMEYİ ÖNERİYORUM TABİİ YILDIZLARI UNUTMADAN İSTERSEN LİNK DEĞİŞİMİDE YAPABİLRİZ
başarılar

bu da cevabım:
teşekkürler fakat blogunda çok fazla gereksiz kod var, üzgünüm favorilerime ekleyemem, fakat senin için oy verdim ;)

Ve bu cevabım karşısında arkadaş bana küstah ve saygısız dedi. Yazık, insanlar bedavacı olmuş...

D!mple Rock dedi ki...

ben de senin bloğunu ekledim bloğuma sevdiğim birkaç bloğun yanına. ama senden beni eklemeni bklemedm hiç =)
herkes de ööle dsnmüyor yani.

=D

Adsız dedi ki...

günün bIogu oImuşsun =)

tebrik ettim seni bIograzzide ama şimdi buradan da edeIim hani samimiyetsiz oIuruz sonra faIan..

( şaka şaka =D )

Ayrıca düşünceIerin için de teşekkür ederim. ParanoyaIar içinde kayboImamamız diIeğiyIe =)

Adsız dedi ki...

günün bIogu oImuşsun =)

tebrik ettim seni bIograzzide ama şimdi buradan da edeIim hani samimiyetsiz oIuruz sonra faIan..

( şaka şaka =D )

Ayrıca düşünceIerin için de teşekkür ederim. ParanoyaIar içinde kayboImamamız diIeğiyIe =)

inehk dedi ki...

ya ben buraya yazmıştım yorum ama..:S sayfa görüntülenemiyor dedi sonra.. uçtu.. :S üzüldüm tabi..

halbuki cümlelerin düzenine..kelimelerin sıralanışına..satırbaşalarına..sağdan soldan yukardan aşşaadan boşluklara o kadar özen göstermiştim ki..altına çizgili kağıt koyup dolma kalemle yazmıştım..

kabakmeltemi dedi ki...

Merhaba,
ve teşekkür ederim. Aslında bu ikisi de geç oldu, ben hep böyle yapıyorum zaten. Mantarım mantar... Başka bir şeyden değil.

Konu tam da bu saçmasapan, çoluk çocuk hareketleriyken bunlardan bahsetmek için iyi bir yer oldu, yani şunlardan: Sen herhangi bir beklenti olmadan, sadece beğendiğin için blogumdan bahsettiğin, ekledin vs. Samimisin biliyorum. Ben de bunu böyle yaptın diye gelmedim, bunu bir görev gibi hissetmedim. Zaten ilk gün belirtmiştim beğendiğimi ve ben de karşılık beklememiştim vs. Samimiyim biliyorum.
Samimiyim, samimisin. İyi, güzel...
Samimi mi? Off...

PuCCa dedi ki...

siyasi bloğumu beğenmemiş pehhh :P
sağolasın yazıların için:))
blograzzi olayında ise tamamen haklısın adamlar babamı nasıl kestiğimi anlatan yazı yazsam "bravo çok başarılı banada beklerim yazacak" :P

Adsız dedi ki...

Cevval çok geç oldu ama illa ötecem

Blograzziden tiskiniyorum.
Sen bana ver,ben sana vereyim hesabı ama olmazki.

Nahnu 1 numero laf yok.Margotu şimdi keşfettim.Allah cemaliden razı olsun ehuehueee

Ben de sana yeni bulduğum bir blog tavsiye edeceğim.

http://biyonikkedi.blogspot.com

Şu gündem maddelerimizi sıkıcı bloglardan okumaktan bıkmış idim ki bu blogu maille maiilemize haber verdi yunus iti.Keyf olduk.
Arada denişik yaklaşımlı komik yazılarıda var.Eğlencelik çerez. bakarsın.

Ben kaçanzi.Cüss by.

Evrim

Cevval Portakal: dedi ki...

Biyonikkedi harika blogmuş gerçekten yav. Yalnız nasıl sessiz kalmış, nasıl saklamış kendini, yorumu filan da kaldırmış. Sen olmasan ulaşamayacaktım Evrim. İştahla okuyorum, anında kattım zaten sağ taraftaki linklerin arasına. Herkes görmeli, herkes okumalı.
Cüzs bye :)

Adsız dedi ki...

genel tesbitlerinin hemen hepsine katiliyorum. Okumaktan ya da paylasmaktan cok blog yazari olmak, oyle kabul edilmek cabasinda gorunuyor cogu blogcu- icerik ya kalitesiz ya da tuttugu dusunulen bir formulle kendini tekrar ediyor. goruyoruz ki ciddi bilimsel anketlerde yarisindan fazlasi ahlakci yargilamalara, feci muhafazakar tutumlara sahip gorunen lise-universite gencligi, butun anlattiginin alt metni evlenilecek adam bulmak olan ve araya kisisel trajediler attirilmis bir blogu cilginca tavaf edebiliyor. Sictim yazilsa, mis gibi koktu diyecek kivamda bir yozluk. Isteyen istedigini okur yazar da, 'olmusu' buysa kimse yabanci gelin yarismasini kim neden izliyor diye sasmasin, papparazzi abukluklarina burun kivirmasin, ceptelefonuyla kaza fotosu cekeni yadirgamasin --fth.