28 Şubat 2008

Aptalı dolandır! Ülkeyi kalkındır!

Geçenlerde şu blogda okudum. Haluk Levent işadamlarını dolandırmış, mağdur işadamları bir televizyon programına çıkıp dert yanmış. Takdir ettim Haluk Levent'i. Pek hazzetmem esasında Haluk Levent'den, anadolu rocktan filan. İsim komik en başında; anadolu rock! "Siirt Blues" ne kadar komikse, o kadar komik. Fakat kendine "işadamı" diyen birilerini dolandırması hoşuma gitti Haluk'un. Bu tip durumlarda ben hep dolandırıcıdan yanayım. Nasıl ki Oceans 11, 12, 13, 14...32649471(emperyalizm) filmlerinde herifler binbir türlü çakallık ilen soygunu gerçekleştirsinler, parayı kaldırsınlar istiyoruz, aynı onun gibi.
Mesela yakın zamanda bir haber okumuştum, pek yakın değil galiba üzerinden hayli zaman geçmiş olsa gerek, yine de linkini buldum(linki bir forum sitesinden buldum ama ben zamanında gazetede okuduğuma eminim bu haberi, gerçek yani internet efsanesi değil). Herneyse birkaç zekasına ve yeteneğine hayran kaldığım insan, saf ve zengin müminleri "ben İsa'yım, aha bu Hz Muhammed, bu arkadaş da Allah!" diyerek 2.5 trilyon(ETL) dolandırmıştı. Rakam abartı gibi geldi ama yine de tanısam tek tek ellerini sıkarım bu adamların. Müminlere garezim olduğundan değil tabi, günün birinde biri beni dolandırmayı başarırsa ben o adamın da elini sıkarım, "sen benden daha akıllıymışsın, paramı almayı başardın bravo" derim. Ben çok akıllıyım, kolay kolay dolandırılmam o ayrı konu. Bir insanın zekası oranınca parayı hakkettiğine inanıyorum ben. Dengeler bu şekilde sağlanabilmeli. Aptal adamın elindeki para da aptalca harcanır, boşa gider, ziyan edilir, paraya hakaret olur. Bu şekilde el değiştirmesi, daha zeki birinin elinde değer kazanması Dünya açısından daha hayırlı bence. Aslında bu örnekteki adamların öyle çok zekice bir plana sahip oldukları da söylenemez ama "ben Allah'ım" deyince inanacak zengin kişileri bulmuş olmaları bile takdire şayan.
Vicdansızlık ile karıştırılmamalı tabi ki. Olay, fakir fukaranın cahilliğinden faydalanıp elindeki 3-5 kuruşu almak değil. Elinde hakketmediği kadar parası bulunandan almak. Yasal olmalı bence bu, böyle bir tasarı getirilmeli meclise. Sonuçta kimseden zorla para almıyorsunuz, o size veriyor. Siz düşünüp taşınıyor, adamın parasını çıkartıp size vermesi için anlayamayacağı bir yol buluyorsunuz ve o kendi rızası ile parasını size veriyor. Mat etmiş oluyorsuuz onu, akıl oyununda üstün gelmiş oluyorsunuz. Suç olarak değerlendirilmesi çok saçma bence. Hem belki de o adam gerçekten Allah, aksini kim nasıl ispatlayabilir ki. "ben aslında Babil'in Asma Bahçeleri'yim, insan şekline büründüm" veya "cebimde Optimus Prime var, başkası bakınca görünmez oluyor" desem, inanan birilerini bulamam ama aksini ispatlayabilecek birini de bulamam. Adam onu Allah kabul etmiş, vermiş parasını. Allah ile kul arasına girip, neden Allah'ı tutukluyorlar ki, çok saçma.
Böyle yazarken aklıma geldi; zamanında biri bana sormuştu "Hz Muhammed, Atatürk ve Optimus Prime denize düşse hangisini kurtarırdın" diye. Aklının çalışma biçimine hayran kalmıştım nedense, belki o da farklı bir kaynaktan edinmiştir bu vecizeyi, bilemiyorum. Burada bitiriyorum boku çıktı, islam aleminden çok tepki görecek espriler doldurdu zihnimi bir anda, sakata gelmeden sonlandırmalı.
Muhafazakar düşünüp ayrıntılara odaklanmayın, mantığı kavrayın. Hadi usame.

Cevval diyor ki:
Beni dolandırabilene para hediye edicem!
Denize düşen herkes boğulmak zorunda değildir!(götünü yukarda tutunca batmıyorsun)
MSN'imi açıp birine "usame" yazacak olursanız, pencerede el sallayan Usame Bin Ladin belirir! (açıklayan buyruk)

13 ötmük:

Adsız dedi ki...

Varya sana katılıyorum bu konuda bazen bazen.Dolandırılanların hiç birisi Hayır için vermemiş paralarını(büyük dolandırılanlar fukaralar değil.zaten yok neyini vericek)herkes kaz gelecek yerden diye başlamış.İyide olmuş.Arada yaşlarda yanmıştır belki ama kader diyemezler onlar kendi etti...

Cevval Portakal: dedi ki...

Evet gerçekten de dediğin durum çok yaşanıyor. Büyük meblağyı aklınca kurnazlık yaparak kaldırmak isteyenler çok düşüyor bu tuzaklara. Şahane ders oluyor bu tiplere, yaş da kendini bilecek, ben yaşım diyecek, alev çok harlanırsa yanarım kuruların arasında diyecek. Sıyıracak kendini, zeki olacak, çevik olacak. Böyle böyle insan ırkı aydınlık yarınlara koşacak. Her bir nesil öncekinden zeki olacak. Toplumlar gelişecek.

Adsız dedi ki...

Ayrıca indre gandi'nin hee pardon Mahatma Gandhi'nin bir anlatımı var:

"...İnsanoğlunun gördüğü her ilerleme: herkes gibi düşünmeyi, davranmayı reddeden insanlar tarafından gerçekleştirilmiştir.

Mantıklı adam kendini dünyaya uydurur; mantıksız adam dünyayı kendine uydurmaya çalışır. Bu öyle bir bilgelik ki! Tüm ilerlemeler mantıksız insanlardan kaynaklanır. İnsanlığın tüm ilerlemeleri, ateşin keşfinden bilgisayara kadar kalabalığa kulak asmayan, içlerine belirsizlik duygusu ve korku salsa bile doğruluğuna inandığı insanlar sayesinde oldu..."

Bunu bir filmde duymuştum.İki genç fiozof olmak istiyolar falan.Şimdide bir sayfada buldum birazını ekleyeyim dedim.Biraz işgal ettik yorumu ama.Çok güzel işte.Dolandırıcılar olacak ki daha iyi çözümler bulsun diğerleri.

Adsız dedi ki...

kimler kimleri dolandırmıyor ki

hayatın kendisi dolandırıcılık olmuş

Haluk leventi severim şimdi ben
aferim mi demeliyim yoksa sevmememlimiyim

off herkesin eli birisinin cebinde ne ülkeyiz ya tek cepli pantolon isterüzz

Cevval Portakal: dedi ki...

Ben Gandhi'yi alnından öperim. Böyle bir şey dememiş olsa da öpülesi bir kimseydi zaten, aşikar.
Kesinlikle haklı: Şu tip diyaloglar çokça geçmiştir kanımca, vakti zamanında.
-Olm çok üşüdüm lan.
-Biz de üşüyoruz abi n'apalım yani.
-Hacı şimdi böyle elleri vücuda sürtünce hani ısınıyoruz ya, sürtünmeden dolayı.
-Öyle mi oluyor ki.
-Evet, şimdi ben düşünüyorum da, dal parçalarını filan sürttürsek birbirlerine ne olur acaba. Çok ısınınca kesin farklı bir şey olur. Denemeliyiz.
-Odun da elimin altındaydı hazır. Du bi deneyelim bakalım. ZPAAMM!!
Allaaan manyaaa senii!

Diyalogu espri olsun diye hazırladım ama ciddiyim yani. Ateşi bulan adamın diğer mağara adamlarına kıyasla tamamen delice düşündüğünü kimse inkar edemez.

@3k, biz milletçe çok akıllı olduğumuz için herkes dolandırıcı oluyor galiba, bilemiyorum.
Olsun yine de faydalı olduğuna inancım tam. Böyle böyle taşlar yerine oturacak artık. Dolandırıcılık ile çevrilen para yurtdışına çıkmadıkça sorun yok. Ülke çapında beyin jimnastiği yapıyoruz sayılır.

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Ah ulen ah nerde o Sülün Osman'lar...

pudra dedi ki...

siirt blues ahahahah
bu arada herkes işadamı
herkes dj
herkes model
herkes sanatçı ülkemde

yakında bu gibi kaygan zemin mesleklerin de diploması olur.

bıyık burup ne olcak bu ülke hali hey hey demelerim de yakındır

inehk dedi ki...

cevalim.. (cemalim gibi oluyor bu..)

geçen bi gazatede okuduydum..(sosyolog olur köşe de yazan) bi filmden bahsediodu.. film islami olcak die korkmuş belli..halbuki güzel olcaksa ve islami olcaksa olsun demiş..

heh bak şimdi espri espri olcaksa islami de olsa yapcaksın sonuçta espri..dalga geçmiosun..uf ama gel de anlat..

heh bak koca yazının da gittim islama deyinen kısmına yorum yazdım.. zaten "muhafazar" kesimdenim ya ben..hep böyle şeylere cewap weririm..pardon "tepki" gösteririm.. (şimdi küfür etmek vardı da..yakışmaz..hep kötü söz sahibindir filan..yok yok kötü kelimeler kullanmiim,uf)

cevalim.. (cevval değil ceval)
hazır muhafazakar takılıyorum..şu zenginlerden para alma işine biz zekat dioruz.. gerçi 40ta 1i.. 40milyarı varsa 1 milyarı.. yok yaa hiç bi şey dolandırmanın yerini tutmaz abi.. hem adı üstünde dolandırıosun..uf çok pis zeki olasım bi de dolandırasım geldi..ama öğrenci olcam yine..bi de yaşım da geçkin olmiicak..o zaman çıkar bence dolandırmann tadı ya.. adam gelmiş 40 yaşına..git ya sen 10 sene sonra emekli filan ol..gençlerin önünü açn yaa..

uleyn ben zengin olsam..kesin dolandırılırdım yaa..uff.. daha para üstünü dooru düzgün hesaplıyamıyorum..kantincilere filan hayran hayran bakıorum..hele abla 5 ytl var mı? tamam al sen bu 10u filan diolar ya..orda ben kopuprum işte..genelde de yok diorum kafam karışmasın die..

neyse cevalim önemli olan gönül zenginliği..

cevval (bu sfer cevval dedim) bişi daha diicektim..unuttum süper..zaten ben ne ara buraya yrum bıraksam unutuorum bişiler yazmayı..

heh ! arada bi enter'a bassan hiç fena olmiicak.. (olmayacak)

yukarıdaki metin iki paragrafa ayrılmak istense..ikinci paragrafın ilk cümlesi hangisi olurdu?

cevval geçen seni yolda gördüm sandım..ama görmemişim aslnda..sadece gözlerim yanılmış..yanık göz..öyk.

Deli Profesör dedi ki...

Bunlar düdüklendikçe düdüklenesi adamlar.1,2,3 kere de düdüklemeyecen,sabah akşam günlük düdüklenme ihtiyaçlarını karşılayana kadar birer doz düdükleyeceksin.Düdüklenmeye doymayasıcalar.

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

Ben allahım ha..
Yani canım ülkemin ekonomisini ayakta tutan bu tatlı burjuvazi sınıfı götünü yırtıp calışıp parasını kazandığı sürece Ülkem refahını dengelerken böyleleri de kendilerinde değişik bir para kapısı bulmuşlar. Olay nerede cereyan etmekte bilmiyorum ancak ben lady dianayım desem inananlar olacak mı onu merak ediyorum.Ha tabi bir de dodi lazım yanımıza.. yoksa inandırıcı olmaz.

Cansu dedi ki...

Siirt blues:D

Haluk Levent'i rockçı(!) sanan gençliği kınıyorum onları daha sert müziklere çağırıyorum:Skid row dinleyin,kiss dinleyin,saxon dinleyin:D

Herkes dolandırıyor artık ne olacal Lavuk Haluk ta dolandırsın:D içinde kalmasın.(Zart diye bloguna daldım ama:D )

Cevval Portakal: dedi ki...

Aslında, orada esprileri sonlandırmamın nedeni çarpılma korkusundan çok, dikkatleri yanlış yere çekmekti. Nedense yurdum insanında böyle bir anlayış var. İşin içine kutsal öğeler girdiği zaman her söylenilene düşünmeden tepki vermek gibi bir alışkanlık mevcut, o boyuta taşımak istemedim yani. Mesela zamanında bilmem hangi üniversitenin rektörü "türkler islamiyeti seçmeseydi, avrupanın gerisinde kalmayacaktı" demişti. Adamın tek söylediği bu değildi tabi, varsayımını şuna dayandırıyordu; islami esaslar baz alınarak matbaanın kullanımı yasaklandığı ve matbaa çok geç kullanılmaya başlandığı için türklerin bir çok dalda geri kaldığını öne sürmüştü. İslami kuralların zamanında doğru veya yanlış yorumlanmış oluşu adamın işi değildi, adamın dini kuralların sorgulanması veya islamın zararlarını ispat etmek gibi bir gayesi yoktu. Sadece tarihi gerçeklerden düz mantık kurarak bu sonuca varmıştı. Haksız değildi bence. Ama adamdan daha düz mantık kurabilen insanlar bir anda "dinsiz imansız şerefsiz rektör" damgası vurdular herife, harcandı gitti. Muhafazakar düşünceden kastım buydu.
Lan ben bunu neden oturup bloga yazmadım da yorum olarak yazdım. Hiçbir fikrim yok...
Mis gibi konuyu harcadık. Neyse, yani bu şekilde değerlendirmede bulunacak olanlara da bir şeyler anlatmak istediğimden kestim orada.

Yavv ben aslında "enter" kullanıyorum ama nedense öyle yerlerde kullanıyorum ki; entera bastığımda imleç satırın sonunda oluyor, alt satırda büyük harf ile başlayan bölümün paragraf olduğu anlaşılmıyor. Absürt bir alışkanlık farkındayım :)

Anlatmak istediğim zenginin fakire yardımı değil, parasını değerlendirebilecek kapasitede olmayanın, değerlendirebilene devretmesi. Tamamen yatırımı esas alıyoruz yani. :)

Bu arada Skid Row, internet ve kettledan sonra dünyanın en güzel şeyidir.

D!mple Rock dedi ki...

ben de yarasa kanıyla derrtlere derman bulduğunu iddia eden bi zavallı-i muhtereme tanık olmuştum haberlerde şimdi bulamadım nette anahtar sözcüklerle affeyleyinn. labaratuarda araştırılınca yarasa kanı dediklerinin bozuk salça olduğu ortaya çıkmıştı. Bir de taksiciye kendini azrail gibi tanıştırıp, ölceksin 2rekat namaz kıl arabanın önünde diye onu indirip, arabayı alıp kaçan zaat-ı muhterem var. Kananlar zaten ayrı komedi. Madalyanın ışıl ışıl ön yüzü.

tebrik etmelik bi durumdur. aynen katılmaktayım.