25 Şubat 2008

Zamanı durdurur, hepinizi tek tek Honolulu'ya taşırım!

Goddess Artemis mimlemiş beni, mim konusu; sahip olmayı istediğimiz üstün nitelikler. Çok hoşuma gitti, yazmak isteyip de hatırlayamadığım(nasıl oluyorsa artık) bir şeyleri yazmama imkan tanıdı böylece. Üstün niteliklerin ne derece üstün olabileceği kafama takıldı aslında biraz. Yani süper kahraman ayarında üstün nitelikler midir, yoksa standart insanın ulaşabileceği en üst mertebe midir diye düşündüm ansızın. Ama ben fantastik seviyorum, o yüzden süper güçten öte bir şey oluştu kafamda; Zamanı durdurabilmek!
Öncelikle bana bir çocukluk fantezimi hatırlattı bu mim. Hatırlayanlar vardır, zamanında Parliament Pazar Gecesi Sineması efsane olma yolunda ilerlerken, bir de eşantiyon geceyarısı korku kuşağı(The Twilight Zone) bulunurdu Star ekranlarında. Cuma veya Cumartesi geceleri yayınlanırdı, yanlış hatırlamıyorsam. 2-3 kısa hikayeden oluşurdu program. Harikuladeydiler veya o yaşta bana çok etkileyici gelmişti bilemiyorum, fakat bu programın bir çok bölümünü unutmam. En etkileyeni ise bu yaşa kadar hayallerime yön vermiştir. Hikayede, hayatından bezmiş bir ev kadını bahçesinde bulduğu tılsımlı bir kolye sayesinde zamanı durdurabilmeye başlıyordu. Hayatına renk katıyordu, alışkanlık haline getirip her türlü sıkıntısından bu özelliği sayesinde kurtuluyordu. Hikaye, finalinde boka bağlıyordu ama, bence korku öğesi içermesi gerektiği için o şekilde sonlandırılmıştı, biraz da zorlama olmuştu aslında finali. Bence zamanı durdurabilmek harika bir şey olurdu, görünmezlik, lastik uzuvlar, telekineti, he-man(ne saçma isimdir) filan yalan yani yanında. Şahane getirileri olabilirdi bu özelliğin bana. Mesela; zamanı durdurduğum esnada yaşlanma sürecim de duracağından hayli uzun bir hayat sürerdim. Bir şeye vakit ayırma sorunu ortadan kalkardı, bu postu yazmak 1 saniyemi bile almazdı. Zamanı durdurur yazar, hatta akabinde uzunca bir süre Total War oynardım. Sıkılıp birileriyle iletişim kurmak istediğimde basardım kainatın oynat tuşuna. Erken kalkmam gereken bir sabah zamanı durdurup, uykumu alıp, güzel bir kahvaltı üzerine kahvemi sigaramı içerken gazetemi okuyabilir, tembelliğe doyduğumda gitmem gereken yere gidebilirdim. Bu özelliğim sayesinde şahane pislikler de yapabilirdim. Sevmediğim bir insan karşımda otururken zamanı durdurup onu bir binanın çatısına taşıyabilir, yaşadığı parapsikolojik deneyim neticesinde ömrünün kalanını kekeme tamamlamasını sağlayabilirdim. Kendinizi, bir saniye sonra kadınlar hamamında bulduğunuzda yaşayacağınız şoku düşünün(derin dondurucudaki carte dor kutusunun içinden patlıcan musakka çıkması gibi). Ayriyetten zaman durduğu anda bütün Dünya benim sayılır, herşey kullanımıma açık hale gelirdi, bir helikopteri kullanmaya çalışabilir, galerinin tekinden bir Mustang(67) alıp test sürüşüne çıkabilirdim, istediğimde. Kolay kolay da ölmezdim, herhangi bir kazadan kurtulmak çok kolay hale gelirdi benim için. Zaman durmuşken kullanmakta olduğum helikopter düşerse o başka tabi. Aslında böyle anlatıyorum ama çocukluğumdan beri bu konu hakkında kafamı kurcalayan bazı şeyler de var. Mesela zaman durduğunda, insanlar donup kalıyor tamam da onlar ile birlikte hava akımı vb... herşey durmuş oluyor. Ben hariç herşey o saniyedeki vaziyetiyle bekliyor. Hareketliliğini kaybedip, donup kalmış havayı teneffüs etmek imkansız olmaz mı veya bir otomobilin deposunda çalkalanan benzin de donup kalıyor öylece. O arabayı çalıştırmak mümkün olur mu, yerçekimi etkisini nasıl sürdürecek, herhangi bir şeyi kıpırdatma imkanı ne derece mümkündür. Ben işte böyle bir çocukluktan geliyorum, o yaşta bu derece fantastik fizik problemlerine yanıt arayan çocuğun sonu bu oluyor, ibret alın. Yine de düşündüğüm gibi olabilse ne kadar eğlenirdim lan. Çok güzel olurdu cidden he.
Bu arada hikayenin sonunda kadının(bezgin olan) yaşadığı şehire bir nükleer füze atılıyordu, kadın bu esnada panikleyip zamanı durduruyor ve havada asılı duran füzeyle başbaşa kalıyordu. Yani, ya o şekilde zamandan yoksun sonsuza kadar yaşayacak, ya da ölecek gibi bir sonuç ile bitiyordu hikaye. Kafama nükleer füze atılma ihtimali nedir peki, euheuh hade lan!
Mimenzi: Okyanustaki Rüzgar, Kuzen Şeftali, Mae Blog

Cevval diyor ki:
Çocuğuna sakın korku filmi izletme!
Twilight Zone'un tüm bölümlerini indir, dvd'ye at, bana getir!(kotalı olum benim internetim)
Gelirken iki bira bir de cips kap!(oturur birlikte izleriz)

8 ötmük:

Adsız dedi ki...

hea ya şimidi zamanı durdurmak yerine kişinin kendi kabiliyetini arttırması daha mantıklı olurdu...
oksijen moksijen benzindi falan uğraşmaya gerek kalmaz yani.

şekil a bakın matrix kişisi NEO zamanıda durduruyo gibi aksettirilsede insanlığa, zamanı durdurmuyo üst düzey bir konsantrasyona geçip kendi bilincine varıp ruhani dinginliğe ulaşarak çevreden bağımsız bi şekilde kendisine hakim bi insan olarak hayatına devam ediyodu.

çok uzak doğudada inanclar bu yönde değilmi otarafın insanı daha bi akıllı kendi dışındaki oluşumlara müdahele etmekten önce kendisine müdahale etmeyi seviyo ondan bütün elektroniklerin muzik aletlerinin enstrumanların japan olanları daha bi kalite işcilik kısmını bitirmişler adamlar...

gerçek bir usta 1 ömrü 1 nefeste yaşar çekirge böyle devam...

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

Şimdi güzel pek eğlenceli bir yazı. Hiç sıkılmadan okuttuğun için teşekkürler öncelikle..

Şimdi strar tvyi falan hatırlamıyorum muhtemelen o saatler babam o bitmez tükenmez kim lan bu herifler dediğim adamlara bakıp duruyordur..( ahh geceler şansallı ermanlı geceler..)

Zamanı durdurmak ben de cok istemişimdir heheh.. Bu arada ben de düşünmemiştim hiç öyle yercekimi mercekimi.. demek k normal bir cocukluk gecirmişim =)

Ama şimdi düşündüm de.. Ya zaman durması kime göre neye göre diyeceğim ama neden ? şimdi burası koskocamannn bir kainatta bir nokta ( dünyadan bahsediyorum) zaman durursa bütün kainat için mi durur ? e o zaman olmaz ki mesela ışık hızı falan diğer boyuttaki şeyler de mi duracak ( ufo, yıldızlar, gezegen patlamaları falan ..) yani şuna binean diyorum. Mesela bizim gördüğümüz gökyüzündeki yıldızlar aslında coktaann ölmüş yıldızlarmış ancak biz zaman boyutu farklı olduğundan biz öyle görüyormuşuz..

Mesela bu gece camdan dışarı baktım ben bi yıldıza . aslında o ölmüş bir yıldız ve o anda o yıldızın ışığı bize senelerr sonra geliyor ( mesela aynı yıldıza fatih sultan mehmette bakmış olabilir ?? ) ya karışık işler bunlar...

Zaman sana ayak uydurmuyorsa ( ki var öyle bir şey) sen zaman ayak uydur !

Giderken de miminizi aldım.. Biraz uzun sürebilir.. Bari bu gece birilerini mimlim.. bir arkadaşın mimi vardı da.. 2. olarak bu konu üzerinden devam ederim.

Selamlar höörmetler..

Adsız dedi ki...

Düşündüm de harbiden süper olurdu. Sınavlarda zamanı durdurup kitaba bakar sonra devam ettirirdim.Dur lan, sınava niye gidiyorum ki? Elimde böyle bir güç varsa hayatımı çalarak devam ettirirdim. Gerçi bunu zamanı durdurmadan yapanlarda var. :D

Cevval Portakal: dedi ki...

@isimsiz(çok gizemli geldi birden), ben sınırsız tembelliğe ve kolaylığa bir anda ulaşmak istiyorum. Yıllar sonunda yoğun meditasyon teknikleri sayesinde edinilecek tembellik bir bakıma kendini orantılamış oluyor. Yıllar boyunca çalışıp, sonunda alınan tazminat ile paşalar gibi yaşamak gibi oluyor. Eee onu da herkes yapıyor, o yüzden fantastik daha eğlenceli.
@okyanustaki rüzgar, işte ben de sürekli buna kafa yoruyordum, mesela zamanı durdurup ortalıkta dolanan insanın gölgesi olamayacağına kanaat getirmiştim. Zaman durduğu esnada yol almakta olan ışık ışınları da duracağından, böylelikle ışık yansıdığı yerde kalır. Tabi şöyle de bir tezat var, eğer ışık ışını yol almıyor ise biz de hiçbir şeyi göremeyiz. Çünkü gözümüze ulaşamaz. Off... kafam büyüdü. Cidden karışık işler. :) Bu arada acelesi yok efendim mimin, gönlünüz arzu ettiği vakit.
@onurr, aslında istediğimi istediğim yerden yiyip içmek, bankaları boşaltmak benim de aklıma gelmişti ama konuyu masum ele almışken illegal karıştırmak istemedim. Yoksa yapılabileceklerin sınırı yok yani.
Suç işlendiği takdirde tespiti de mümkün değil.
-Şehirin yarısını katletmişsiniz bay Jones, tüm cinayet aletlerinin üzerinde dna örneklerinizi ve parmak izinizi saptadık.
-Vallahi ben o esnada amcamın oğlunun düğünündeydim, bir halay ekibi şahit bama. Cinayetler ile alakam yok.
-Peki ya parmak izlerini nasıl açıklayacaksınız?
-Ben bilmem orası sizin işiniz... hehehe keriizzz.

Adsız dedi ki...

mim için sağol. bende ne zaman bilimkurgu izlesem böyle yeteneklerim olsa nasıl olurdu diye hayal kurarım. zamanı durdurmakta güzel bişey. iyi hayal gücü varmış maşallah :D

Adsız dedi ki...

Click diye bir film vardı. Orda böyle bir kumanda vardı. O filmde adam birine sinir olduğu zaman zamanı durdurup adamı bir güzel dövüyordu sonra tekrar oynatınca adamın canı yanıyordu. Bu da güzel bir işlev. :D

Adsız dedi ki...

Zamanı durdurma işlemine birşey diyemiyorum ama,buyruklardaki "Çocuğuna korku filmi izletme" ye katılıyorum.Daha ilk okuldda iken uydum bir arkadaşıma seyrettim vimpir filmi,o günden beri sessiz gaz çıkaramıyoum(herzaman zarttt!).Çok korktum ben küçükken.İzletmesin kimse çocuğuna.

Not:Buyruklara uy!

Adsız dedi ki...

mimi yanıtladım cevval.