15 Şubat 2008

Mimi bile başarısız yazarım!

Mae Blog mimlemiş beni, demiş ki: Cevval, sence başarısız blog nasıl yazılır.? Ben de diyorum ki: U came to the right place. Elvis dedi aslında, tam yazarken "Trouble" çalıyordu denk geldi, hislerime tercüman oldu, yoksa ben Türkçe söylerdim yani. Winamp canlanmaz diyenlere de kapak olsun bu. Başarısız blog aynen benim yazdığım gibi yazılır. Benimkinden daha başarısız blogu da şu adamdan başkası yazamaz(izleyin, şaşılası).
Öncelikle bir konu tutturmamanız gerekli, yani siz blogunuzda fikirlerinizi mi belirtiyorsunuz, günlük mü tutuyorsunuz, teknoloji haberi mi veriyorsunuz, siyaseti mi irdeliyorsunuz, şifreli mi yazıyorsunuz, seri katil misiniz kimse anlamamalı. Ondan sonra, kesinlikle reklam kabul etmemeniz gerekir, böylelikle ortada bir başarı kıstası da kalmaz. Blog ne zaman başarılı addediliyor, hit yaptığı zaman, dolarları getirdiği zaman. Ortada hit ve dolar olmayınca böyle bir sorun da kalmıyor, hükmen başarısız sayılıyor. Gözlemlediğim kadarıyla başarısız blog yazmamak için benimkine benzer bir taktik kullanan blogcular var. Onlar da başarısız blog yazmamış olmak için hiç yazmamak tekniğini kullanıyorlar. Hit getiren konular, gündeme gelenler, arama motorlarını meşgul edenler itinayla kopyalanıyor, linkleri veriliyor. Yazma işi ortadan kalkınca başarısız blog yazmak da imkansız oluyor. Başarısız blog yazmak yerine başarılı blog yapmış oluyorlar. Aslında o yöntem çok karlı, hem dolar ve hitden kaybedilmez, hem de klavyeye gerek kalmaz, sadece mouse yeterli.
Buraya kadar tamam ise ayrıntılara geçiyorum:
Postlarınızı her zaman uzun tutmalısınız, maddelere ayırırsanız okunması kolaylaşır çok okunur, mesela ben bunları yazarken "1-hede hödö yapmayın. 2-cart curt hiç okunmaz" yazsaydın insanların okuması kolaylaşırdı. O yüzden yapmamalısınız, dümdüz yazın aklınıza geleni. Okuyanlar "yazının devamı" linkine tıklayıp pencerenin dışına uzayan satırları gördüğü zaman "hayat çok kısa" demeli, okumaktan vazgeçmeli(vazcaymak diyen insanlar var, hiç sevmiyorum o insanları). Az önce, parantez içinde yaptığım gibi hareketlerinden hoşlanmadığınız insanları aşağılamalısınız. Sizin "uyuz oluyorum" diyerek nitelediğiniz davranışı sergileyen insanlar otomatikman size uyuz olacaktır(otomatikman en uygun kelimeydi, türkçe mi diye araştırdım valla var türk dil kurumunun sözlüğünde).
Uzun postlarınızın arasına küfür sıkıştırırsanız, canını göze alıp okumaya devam edenlerin arasından küfürden rahatsız olanları elemiş olursunuz, okur sayınızın azalmasına yardımcı olur. Ben her yazımda itinayla yapıyorum bunu, bu sefer küfredecek bir şey bulamadım, istisnadır.
Kullandığınız blog servisinin en çok kullanılan, en basit görünümlü temasını kullanmalısınız. Renkleri bir şekilde tutturun yeter, fazla kurcalamanın lüzumu yok. Zıt renkler kullanır, başlığın arkasına ilgi çekici bir resim koyarsanız akılda kalır. Mesela ben başlıktaki "CEVVAL DIYOR KI:" yazısının arkasına siyah dikdörtgen koydum. Açtım Paint'i, önce siyaha boyadım, sonra da bir dikdörtgen kesip koydum oraya. Dikkat ederseniz onun da boyutlarını tutturamamışım çerçevenin ortasına tam oturmuyor. Siyah olsun burası da, dedim. Dakikalar içerisinde yerleştirdim onu oraya.
Popüler olan konulara kesinlikle değinmeyin, ortak ilgi alanını mümkün olduğunca daraltmalısınız. Başarısız blog yazabilmek için blogunuza asla video koymayın, çünkü video yazılmaz. Kendi yaptığınızdan, ettiğinizden bol bol bahsedin, çünkü sizin yaptıklarınız yakınlarınız hariç kimseyi ilgilendirmez, onları da az ilgilendirir. Everest'e tırmandım, dişçi ağzıma sıçtı, bakkal veresiyeyi kesti, çöpü döktüm... paso anlatın ne yaptıysanız. Okuyanlar "banane lan senin n'aptığından, Dünya'da senden milyarlarca var" diyebilmeli.
Haftada bir yazın ama uzun yazın, bir uzun postda yazacaklarınızı böler, 3-5 başlık altında kısa kısa yerleştirirseniz hem blogunuzu sık sık güncellemiş olursunuz, hem de okura kolaylık sağlar. O yüzden, göz korkutucu uzunluktaki bir postda konudan konuya atlamalısınız.
Ben çok seviyorum başarısız blogları, blogda başarısız olan doğru yolu bulmuş demektir bence. Okur kaybetmek için buraya kadar yapmış olduklarımdan sonra geriye kalan azimli okurlar, bu son satırlara ulaşabilmiş olanlar gerçektir. Onlar eline geçirdiğini hızla tüketmek istemeyen, çiğnemeyi seven, sindirime yardımcı olanlardır, takdir ettiğim insanlardır. Siz kendinizi sevdirmek için türlü oyunlara başvurmazken, hatta tam aksi için çabalarken size katlanabilenlerdir. Az ziyaretçili başarısız blogun gerçek başarısıdır onlar. Her biri 1.000 google araması, 10.000 youtube manyağı gücündedir.
Mimidimedim: Cemali Safa, Ters Meditasyon

Cevval diyor ki:
Her başarılı blogun arkasında başarılı seo bulunmaz!
Yukarıda yazanların emir olmadığının bilincine var!
"Otomatikman" Türkçe değildir! Süper kahraman? Belki!

8 ötmük:

Onur Asıliskender dedi ki...

ıııı bize ne kardeşim senin başarısız blogundan :D:D Şaka bi tarafa gerçekten yazıların çok güzel. Anlamsız gibi ama okutuyor kendini

Adsız dedi ki...

Cevval videoya baktım yaa adamı meşhur edicen valaha.Şimdi her videoya bakan "aaa tipe bak" diye göndericek birilerine.Meşhur olursa bunu sana borçlu.Muaha ne adam yahu?

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

Mim cidden başarısız olmuş falan =)

İyidir blogun iyi ..

=)

Adsız dedi ki...

madde madde yazmam diyorsun ama okumakta gerçekten sıkıntı yaratıyor :)

Cevval Portakal: dedi ki...

@ales, çok teşekkür ediyorum. Şu hayattaki tek gayem anlamsız olanı anlamlı kılabilmektir.
@zehirliörümcek, o adam kesinlikle meşhur olmayı hakediyor bence. Dünya'da kafası o şekilde çalışan bir insanevladı daha bulunamaz. 72 dilde düblajlanıp tüm insanlığa izletilmeli o videolar.
@okyanustaki rüzgar, iltifatlarınızdan dolayı şahsınızı ve blog-ül pageinizi övmekten mutluluk duyarım efendim, takipçinizim. :)
@asterix, okumakta sıkıntı yaratıyor ise başarısız mimim de başarıya ulaşmış demektir. Pek bir memnun kaldım. :)

Hepinizi seviyorum, kahvemi, puromu alıp yeni post yazmaya başlıyorum. Üst katta görüşmek üzere.

Adsız dedi ki...

Bu ercik gerçek mi, yoksa 3d modellesi mi? =) Eğer ikincisiyse çok başarılı olmuş. Eğer gerçekse konferanslar düzenlemeli aralarda da başka bir ütopyadan ülkemize gelen ajdarcık sahne almalı.

www.buzcevheri.com

Adsız dedi ki...

Cevvalim ben biyonikedinin fanatiklerindenim.Evrim salaanıda ben harekete geçirdim.Demesem biyodan bihaberdi.Bir de herşeyi bildiğini zanetmezmi,göt oldu ehuehueeee.Fakat salak malakta olsa sendende beni evrim haberdar etti.Seni daha önce ben bulamadım diyede ben göt oldum :D
Daha bırakmam seni cevvalim ehuehuuue.Yanlız biyoyla mailleştim senden bahsettim.Ya bana mail atsın yada ben atayım dedide senin mail adres etc hiç bir şey yok sayfanda cevvalim:D

Bende seni sevioum.Kahvemi alayım fakat puro içmem kokusuna hastayım o başka.Üst katta görüşürüz
İlke

Deniz Dogan dedi ki...

Başarılı -fakat az hit almaya mahkum- blog oluşturmayı çok güzel anlatmışsın. Ama bence yazı içinde daldan dala atlamak yerine farklı konuları farklı gönderilerde işlemek gerçekten okunmayı kolaylaştırıyor. Onun dışında blogdur, kişiseldir, küfür de barındırır, özgürdür.
Kolay gelsin...