3 Nisan 2008

Arada bir coşun!

Dün şahane bir maç izledik. Peşine o gazla eğlenmeye bile gittik. Kendimizi bir anda Bağdat Caddesi'nde bulduk. Düşününce çok saçma, bir futbol takımının galibiyeti üzerine insanların bayram sevinci yaşaması. Daha derin düşününce bayram sevinci de pek o kadar mantıklı bir şey değil aslında, bir takımın taraftarı olmak da o derece saçma. Ama ben karnaval seviyorum, çok mutlu oluyorum coşkulu ortamlarda, enerji doluyorum. Mantıklı düşününce eğlenmek zor oluyor, geçerli nedenler azalıyor. O yüzden eğlenmek istediğim zaman mantıksız bir adam oluyorum, kalabalıktan, kaosdan, auradan haz alıyorum. Bayrak, meşale sallayıp nedensiz yere zıplayan kalabalığın içinden elde kutu birayla geçmekten mutluluk duyuyorum. Deivid de ne gömdü ama...
Gerçekten de insanların bahaneye ihtiyacı var, öyle dertlerinden filan kurtulmak için değil, buradan tutup da ülkemizin sosyo-ekonomik düzeyi yerlerde vatandaşları bu şekilde deşarj oluyor gibi denyo bir sonuca varacak değilim. Öyle de değil zaten. Sosyolog değilim ama öyle olmadığına eminim. Coşmak denen bir ihtiyaca sahip tüm dünya insanları. Müzik dinlemek, sporla ilgilenirken bir büyük Doritos tüketiyor olmak, kıytırık bir ideolojiyi savunuyor olmak dahi bir kalabalık oluşturup saçmalamak için bir neden bizlere. Gerektiğinde mantıklı olmamak gerektiğini anlayabilmiş bir bölüm ve hiçbir şekilde mantıklı olmayı becerememiş diğer bir kesimden oluşan %90 için bu böyle. Kalan %10 da dünyanın en başarılı ve muhabbeti en kötü insanlarından oluşuyor olsa gerek.
Fred Durst'ın 98 Family Values konserinde 6 defa "Freaking me out you wear a mask called counterfeit" diyerek kalabalığı coşturması, kör edici ışığın önünde kollarını açıp kafasını geriye attığında kalabalığın "counterfeit" diye bağırması, ardından gürültünün beşe katlanması, binlerce insanın birbirine girmesi, sahnedekiler dahil konser alanındaki herkesin anlamsız hareketler yapması... İzlerken bile enerji yükleyen şeylerdir. Tamamen mantıksızlığın ürünüdür ama öyledir.
Fenerbahçe'nin Chealse'yi yenmesinden yola çıkarak, bu tip tespitlerde bulunacak bir başka insan evladı daha yoktur herhalde şu topraklarda.
Kısa oldu ama anlatacak başka şeyler vardı kafamda, şimdi bu konudan oraya atlarsam çok manasız olacak. Normalde yaparım ama üşendim, işin aslı budur. Neyse işte yazdım bitti, gidin.
Yazarken yedim: Tadım Antep Fıstıklı
Yazarken kaşıdım: Sırtımın tam ortası(zor oldu)
Counterfeit


Cevval diyor ki:
Kerizlik etme, fırsat buldukça eğlen!
Limp Bizkit eskiden güzeldi!
Futbol hala güzel!

13 ötmük:

Adsız dedi ki...

Şampiyonlar Ligi çeyrek finalinden varılabilecek son tespit budur heralde:D Helal olsun. Önünde saygıyla eğiliyorum.

Deli Profesör dedi ki...

"Oleeey sualtı hokey takımımız dünya şampiyonu olduuuu!" diye sevineceğimiz günler gelecek mi acaba?Ben şahsen sevinme olayının hayvaniliğinin sadece futbola yüklenmesine karşıyım.Yeri geldi mi "Oleeeey triatlonda cart madalyası aldııık!",yeri geldi mi "Dünyanın en güçlü adamı yarışmasını bizim Sığır Aptül kazandı!" diyelim.Her eve bi Eurosport verelim.

Adsız dedi ki...

buyruklar güzel.Yazı zaten güzel.

Şimdi,Fener kazandı ve çok Mutluyuz,huzurluyuz.Tabi bir dahaki maça kadar...

Ama vahim olan şudur ki:

Artık Milletin tek sağlam kalmış değeri FUTBÖL odu gibi!Her konuda zıt olanlar bir bakıyorsun Milli Maçta el ele,kol kola!

Bittik biz abi.Hepimiz ölecez.Aha elektirikler kesildi.Neyse şimdi yorum saçmaladı iyice,çünkü elektirikler kesildi mum ışığında yazıyorum zor oluyor.Sonra devam edicem :)

Adsız dedi ki...

Limp Bizkit benim için hiçbir zaman iyi (bir şey) olmadı. Fener de öyle.. İkisi de benim ilgi alanıma girmeyen şeylerin ürünleri. Biri tiksindiğim bir tarzın çıkarttığı tiksindiğim bir müzik grubu; diğeri de futbolu kaka görmemin getirisi bir düşünce. Haliyle de takım falan tutmuyorum. Ama fener nedense bana daha bir itici geliyor. Tanıdığım fenerlilerin gıcık olmasından kaynaklı bir önyargı da olabilir. O yüzden fb'nin değil bir ingiliz takımını yenmesi galaksiler arası kupayı kapması bile bir taraflarımda bir kıpıtıya neden olmaz. Ha dediğin gibi iş eğlenmeye gelse osuruğuma şampanya patlatabilecek kabiliyete de sahibim.

www.buzcevheri.com

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Helâl olsun Fener'e. Güzel olan Futbol halana da selam söyle benden Cevval :)

Zeugma dedi ki...

Futbolu sevdiğim söylenemez.Milli maçların coşkusuna ev halkıyla birlikte katılırım ama severek ve isteyerek :)
Sporun birçok dalı var.En sevdiğim dalları voleybol ve masa tenisidir şahsen :D Benim anlamadığım futbolu n'aptılar abi böyle ya?Her geçen yıl daha bir çoşku getirdi olaya ,bunu anlarım.Ya gösteri ve şiddete dönüşmesi,sanki dünya çapında bir holiganlaşmaya gidilmesi?
Futbolseverler yapmayın böyle :(
Bizlere de sevdirin olayı...

Adsız dedi ki...

Eğlenmek güzeldir.. :)

iltiriş dedi ki...

insanlar saçmalamak (kimilerine göre saçmalamak eğlenmektir) bahaneler arar herşey kararında güzeldir düşüncesindeyim eğlen ama abartmamak şartıyla neyse ki şu sıralar apartmanlarda ki insanları avlamıyor kimse

fenerbahceme bu vesileyle 2. maçta başarılar dilerim

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

Maç ile alakam sadece odamda oturup kitap okurken yurdun kafeteryasından gelen coskulu seslere kulak kabartmamaden ibaret oldu. zaten her cosma anında bir gol atıldığının farkında olmamak için cok caba sarfetmem lazımdır. zaferin ardından bizim burada bir iki el ates falan bile edildi. Evet bir yerde deşarj olmak bir yerde sadece eğlenmek için içindeki fazla enerjiyi s,dışarı yansıtmak iç.in saddece bir bahene ama şimdi o silaj,hların patlaması da neyin nesi oluyordu. Yok yok bünyeye aşırı yükleme yapmayacaksın öyle insanlara belirli aralıklarla eğlenme tavsiye edeceksin yoksa adam öldürür bunlar. konudan uzaklaştım mı bilmiyorum ama evet eğlenmek iyidir hoştur. ben de eğlemek istiyorum. e o zaman eğlendir beni digi. (kendimde olduğumu bile bile böyle bir şey yazmam .. tiksindim . özür dilerim =))

aSTeRiX dedi ki...

22 tane adam 1 topun peşinden koşuyo. bizde seviniyıruz. sanki futbolcunun kazandığı parayıbiz kazanıyoruz.
beşiktaş yense böle demem ama :P

Fatih Dayan dedi ki...

Aslında konunun ne olduğu önemli değil, sırf anlatım şekli harikulade olduğu için yazıyı okuyorum. Gayet de eğlendirici. Ve aslen,
konu zaten,
çok kez üzerinde durulmuş olmasına rağmen,
anlatan kişinin cevvale ermiş zat olması onu dinlenir eyler.

(Ayrıca not, her yazıya ilk yorumu ben yapacağım gibi bir sözümü tutamama nedenim bu yaşta hala örgün öğrenci olmam ve sınavlara gitmemden başka birşey değildir. Kendi özrümü kabul ettim, siz de ediniz.)

Hep fenerliyiz.

Cevval Portakal: dedi ki...

@onurr, sonuç bölümünü de yazdıktan sonra ben de kendi kendime nasıl şaşıracağımı düşünmekteydim. :D

@profesör, hocam aman diyim, öyle bir durumda helak olur bu millet. Hani "toplumların afyonu" fikrini göz önüne alırsak öyle bir durumda iyice müptela olur bu millet, her birey ayrı bir Bob Marley olur gezer ortalarda. Şimdilik tek spor dalıyla idare edelim bence.

@zehirli, abi o konuda çok haklısın. Mesela genellikle salonumda düzenlenen maç gösterimlerinde, normalde yan yana koysan tek kelime konuşamayacak genç arkadaşlar ile üst kattaki bıyıklı aile babası amcanın bir tabaktan cips yemesi, gollerde ayaklanıp "aaabiii çaakğğğ çaakkğğğ!!!" diyerek birbirlerine sarılmaları cidden görülmeye değer bir sahnedir. Futboldan başka ortak paydaları bulunması imkansızdır, bu paydayı da böyle coşkulu değerlendirmeleri gözlerimi yaşartıyor benim. :)

@buzcevheri, Limp Bizkit'i ortalıkda henüz Linkin Park, hede hödö... gruplar yokken pek bir severdim ben, farklı bir şey yapmıştı. Bir Skid Row değildi, ama eğlenceliydi bence.
Fener'in itici gelmesinin de şöyle bir nedeni olabilir, FB-GS çatışması etrafında tüm klüpler sıralanmış gibi geliyor bana nedense, İki takımdan birine biraz sempati duyan birisi diğerinden tiksinme gereği duyuyor, rekabetin getirisinden ötürü.

@recephilmi, halamın da çok selamı var, börek yapmış kıymalı getirdi iki parça. :D
Bu arada abi seni görünce aklıma geldi, Fenerbahçe ismi nereden gelmiş acaba, yani semte ismi nasıl verilmiş, ben bir araştırayım bulamazsam, blogunda direteyim.

@kasımpatı, isminizin yanındaki Blogger iconu pek bir yakışmış öncelikle onu belirteyim. :D
Futbol neticede dünyanın en popüler sporu olarak anılıyor, ee başarı geldikçe de coşkunun artması muhtemel, bu coşku serüveni Galatasaray'ın UEFA'yı almasıyla başladı o zamandan beri coşku katlanarak çoğaldı gibi geliyor bana. Holiganlaşma süreci hoş değil tabiki, fakat muzipçe yaşandığında futbolun içinde biraz bulunmalı gibi geliyor bana. Balkonda çamaşır toplayan kadınların vurulması muziplik değildir, hayvanlık ötesidir belirteyim.

@cemali, kesinlikle haklısın. :)

@3k, saçmalamak eğlenmektirden ziyade benim teorim mevcut eğlencelerin özünde saçmalığın yattığıdır. Nedenler saçmadır, eğlenirken yapılanlarda bir o kadar saçmadır esasında. Geleneklerimizde bile var bu, biz bir çocuğun pipisinin ucu kesildiği için halay çeken bir milletin evlatlarıyız. Bunu bir mantığa oturtamayız ama herkes memnun olduktan sonra düşünmenin de gereği yok sanki. Hayatımızda bir kez yaşayabileceğimiz büyük coşkuların, maneviyatımızı had safhada etkileyebilecek olayların haricinde yaşadığımız her coşku saçma olsa gerek.
2. maçta geldi çattı, akşama doğru yine tribün olacak salonum. :)

@okyanustakirüzgar, o bölüm sanırım eğlenmeyi bilmek ve bilmemek ile alakalı yoksa insanlar hayat boyu eğlensin, sürekli bir parti havasında yaşasın isterim yani. Ne güzel cennet gibi ölene kadar mutlu herkes. Diğerlerini mutsuz etmeden tabi ki.

@asterix, abi o vecize de benim teorime çıkıyor galiba, millet topun peşinden koşuyor biz bayram ediyoruz. :D uheueh evet çok saçma.

@fatih dayan, istifatlarınız ilen beni şemşürtüyorsunuz sayın Dayan. Okunabilir bir şeyler yazabilmiş isem ne mutlu bana. Mütevazilikde son noktanın bir önceki hali(plazma).
Yerin rezerveydi son saatlerde gelemeyince bileti satmak zorunda kaldık, bir dahakine artık. Öğrenci olmanın insan bünyesinde yaptığı tahribatı hepimiz yaşayarak öğrendim, anlayışla karşılamazsak eşşeğiz demektir.

Uzun oldu hee vallahi uzun oldu bir daha boşlamam bu kadar. Apartman oldu hee, kat kat oldu...

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Ben de araştırmak için listeme aldım. Sırası gelince bulabilirsem yazarım. Bu arada FB'ye başarı dileklerimle...