28 Nisan 2008

Arap olucam ben!

Aptal olmak çok eğlenceli olurdu bence. Bunu çok akıllı olduğuma emin olduğum için söylemiyorum. Neticede aptal olduğunu düşünen kimse yoktur herhalde. Ama birilerinin aptallığının farkına varabiliyorsam bu onlardan akıllı olduğuma dair bir işaret olabilir. Kimsenin aptallığının farkına varamıyorsanız bu da, kabul etmeseniz de, bir aptal olabileceğinizin işareti olabilir.
Evrenin sırlarını öğrensek belki hepimiz bir anda delirirdik, beynimiz patlar kulaklarımızdan akardı öğrendiğimiz anda. Bilmeden yaşayan ufacık yaratıklar olduğumuzdan beynimiz şeklini koruyor, rahat rahat gezinebiliyoruz ortalıkta. Aptal olmak kötü bir şey olmamalı bu yüzden. Aptal olduğun zaman her sonucun tek bir nedeni var, alternatifler yok. Her şeyi düz ve basit algılıyorsun, en rahatı. Paranoya diye bir şeye yer yok hayatında. Sorunların çözümleri basit, çözemiyorsan da bırak öyle kalsın, nasılsa aptalsın çözücen de ne olacak. Aptallığından faydalanan çok olur ama onların senden faydalandığını anlamayınca yine rahatsın. Ne güzel lan. Bir insan daha mutlu bir hayat süremez herhalde. Daha mutlusunu sürmek için tek gereken arap olmak.
Geçenlerde kahvaltı esnasında izliyorum, hangi kanal, hangi program unuttum işte dünyayı gezen heriflerden bir tanesi Kuveyt'e gitmiş, tanıtıyor ortamı. Ne güzel yaşıyor var ya aptal araplar. Bunlar hiç düşünmeden sadece keyif yapıyorlar, bir yandan yerden para fışkırıyor. Dünya sorunları umurlarında değil, kendilerine ait tüm sorunları da düşünmeden yerden fışkıran parayla çözüyorlar, Akıl yoracak hiçbir şeyleri yok. Almışlar cipleri çölde gezinip duruyorlar. Trafik bile yok lan kaza geçirip ölesin, çölde kullanıyor herif cipi. Ülkede hizmet sektöründe çalışan aptal arap yok, uzaylılar gelmiş komşu ülkelerden onlar hizmet ediyor. Nasıl imrendim var ya, keşke arap olsaydım. "araplardan bir sürü bilgin çıkmıştır tarih boyunca..." diyenlere hatırlatayım; o zamanlar çölden para fışkırmıyordu.
Fakir aptal olmak da güzel ama bu kadar rahat yaşayamaz insan. Bir de bizde fakirlikten ötürü düşünen çok olunca, pervasızca gezinen mutlu aptallar sinir bozuyor. Millet sinirini bunlardan çıkarıyor. Yazık, suçu yok ki onun.
Geçenlerde, kahvaltı ettiğim geçenlerden daha önceki geçenlerde(1 ay geçmiş), 1 Nisan civarında bir mail gelmişti. "Hristiyanlar müslümanları katledip bunu hile günü olarak kutluyor, siz de aptal gibi birbirinize şaka yapıyorsunuz..." şeklinde, 1 Nisan şakası yapmışlığım yoktur. Sabiyken ilkokulda bir kere koku bombası atmıştım sınıfa, onda da tarih tesadüf oldu, başka bir gün aynı materyali ele geçirsem yine atardım. Koku bombası da çok illet bir şeydir, önce sınıf sonra koridor boşaltılmıştı, ben de disipline gitmiştim.
Herneyse, bu mail bir tuhaf geldi bana, hikayeye göre 15. yüzyıl sonlarında Endülüs müslümanlarının son kalesi haçlı ordusu tarafından kuşatılmış, haçlı komutanı müslümanlara "çıkın dışarı, söz bu akşam size bir zarar gelmeyecek" demiş, müslümanlar çıkmış da ertesi gün haçlı komutanı "ben sözümü dün akşam için verdim" diyerek bunları katletmiş. Sonra da hristiyanlar bu günü "hile günü" olarak kutlamaya başlamış.
Bu derece bariz, kıytırık bir kelime oyunu ile böyle büyük bir tarihi katliama imza atılmış olunabileceği pek kafama yatmadı. Tarih tam olarak bilinmezken(15. yüzyıl sonları) nasıl oluyor da 1 Nisan olduğu biliniyor, ayriyetten hangi haçlı komutanı bu. Çok saçma geldi, sırf merakımdan araştırdım:
Endülüs Müslümanlarının son kalesi Gırnata(Granada) 2 Ocak 1492'de düşmüş. Düşüren de haçlı ordusu değil, İspanyol ordusuymuş. Zaten İspanya sınırları içindeki Endülüs Müslümanları için koca bir haçlı ordusunun toplanması kadar saçma bir şey olamazmış.
Sordum Google'a, anında söyledi bana bunları, 5 dakikamı bile almadı. Sonra kızdım bir an "lan aptal adamlar! Bu kadar kolay ulaşılabilir bir bilgi dururken nasıl oluyor da bu maildekileri yiyorsunuz, kodumun malları!" diyerek hayıflandım. Daha sonra yukarıdakileri düşündüm, aptal olmak güzel lan. Araştırdın da ne oldu. Ne güzel aptal olup "pis gavurlar nasıl eziyet ediyorlar bize, hepsi kahpe Bizans'ın torunu!" diyebilecektim. Cüneyt Arkın felsefesiyle algılayacaktım dünyayı, olmadı olamadı. Çok üzüldüm.
1 Nisan'ı merak eden de sorsun Vikipedia'ya

Cevval diyor ki:
Vakit varken aptal ol!
Arap olabiliyorsan, hemen ol!
Abuk subuk mailler gönderip aptalların kafasını bulandırma!

21 ötmük:

Adsız dedi ki...

İyiymiş.
Sigourney robot Ripley ölmüyor diyorum. Eski arkadaşlarımdan birisine benzettim, dediğimi anlarmışsın gibi geldi.

Adsız dedi ki...

Çok Aptalca Bir Yazı!Anladıysam Arap Olayım! :P

Zeugma dedi ki...

O kadar çok aptal insan var ki Cevval etrafta çıldırmak işten değil.Aynı dünyada yaşadığımız için de hayatın her alanında engel çıkarıyorlar bunlar insana,sabredemiyorsun.
''Lan bu kadar da olmaz ki ama!!''diyorsun.
Bir de aptallardan bir kademe ileride saydığım cahiller var.Hani ''Cahil cesareti''derler ya.Bunlara sabretmek de çok zor.Yani tam benlikmiş bugünkü konun:D
Aklım başımda olmasa bazı günler eve ''Seri Katil''olmuş vaziyette dönmem işten bile değil..Yazacağım şimdi sayfalar almayacak.
Ne güzel irdelemiş,örneklemişsin.Senin yazılarınla bayağı bir genel kültürüm artıyor yaws.Ellerine sağlık:))
Laf aramızda o Kuweyt benzeri Arap ülkesi belgesellerini hayretler içerisinde ve özenerek izlemişimdir hep.Ultra süper(!) bir hayat yav cidden...
Not:Ya bu zehirliörümcek de sırf şaka heee:)))

Adsız dedi ki...

Zoruna mı gitti Kazımmm! :==)

Zeugma dedi ki...

Ben zaten inanmamıştım Kasımpatı'yı yanlışlıkla öyle yazdığına.Bilerek yazıyordun.İşte yine yaptın :(
Bu sayfadaki yorumların güsel değil bak söyleyeyim.Konuyla ilgili derli toplu bişiler yazsana..
Biz sana ne güzel yazıyoruz dimi?
Bi daha yazmam ama bak:(

Adsız dedi ki...

Tamam tamam özür diliyorum!Sevgili Kasımpatı.Ama Cevvalin logunda çok rahat hissediyorum kendimi özgür!Onun için içimden geleni yazıyorum

Araplar kendilerini bir çember içine almışlar.Ama bu çember bütün araplar için geçerli değil.En üst kademe sadece.Alt kısım ise yani arap halkı kendi halinde sefil yaşayıp gidiyor.Kurallar kesinlikle şeriat için değil Kıral ve yandaşlarını korumak için

E parada bol olunca ne yapsınlar,lasvegasta kumar oynasınlar karılan kızlan yesinler içsinler sıçsınlar...

Kasımpatı tekrar özür diliyorum :)

Zeugma dedi ki...

Özürün kabul edildi sevgili Onur..İçinden gelenler öyle mi senin ya..
Blogumda mizahı sevdiğim yazıyordu ama sen kaptırıp dozu kaçırdın o zaman:)
Aferin bak abla sözü dinleyip ne güzel döktürmüşsün Araplarla ilgili..
Habercilik ve araştırmacılık yeteneğin var.Yaz işte böyle bak ne güzel..Ama en son kelimen yine haklamış yazıyı..(Şaka şaka) :DDD

Deli Profesör dedi ki...

Hayatımda Forward maillerde yazanları hiç okumadım,Allah okumayı da nasip eylemesin bana.Araplık da zor iş be Deccal hocam,akşama kadar ye iç s.ç başka işleri güçleri yok.İlkel çağlarda kalmış pek çoğu hala sığır gibi elleriyle saldırıyorlar yemeklere.Hayat umarım beynimizi zorlar sürekli de beyin kası yaparız.

Adsız dedi ki...

Salaklardan nefret ediyorum ama salak olmak iyi bir fikir olabilir. Evet salak oldum ben. Şimdi, şuan.

Yaaaaağ biri bana bu weblog nedir açıklasaan yaaaağ!

Zeugma dedi ki...

Cevval yazmadan duramıcam ya..Aklımdaydı ama örümcek yüzünden unutmuşum:)
Yazını süsleyen resmine ve baloncuktaki cümlelere bayıldım:DD
Orası meclis,onlar da bakan vs.dimi?
Arkadaki daha zeki hee:DDD

Adsız dedi ki...

"Arabın d.şşağı gavuru dolmaltır başaşağı."


Buzcevheri, bu lafı üzerine akşam olmasına aldırış etmeden güneş gözlüğünü tekrar takıp kitap okumaya devam eder. Etrafında mavimsi bir aura vardır. =)

Cevval Portakal: dedi ki...

@beyaztavşan, bay Ripley ölüyor, yerine arkadaşı geçiyor, sigourmey bir şey ifade etmedi ama ben yine de seninle ve blogunla tanıştığıma memnun oldum. :)

@kasımpatım, ben aptala cahile filan kızmıyorum, hatta ciddiyim bir şekilde aptal olabilsem hiç vakit kaybetmem. Aptal olunca cahil diye bir ayırım da kalmıyor zaten ortada.
Resimdeki araplar işte oturmuşlar kürsüye ama anlatacak bir şeyleri yok. Arkadakinin de söyleyecek bir şeyi olmayınca onaylamakla yetiniyor. Komik oldu ama. :D

@zehirliörümcek, kuralların ve yaşayışın zaten dinle pek örtüşür bir yanı olmadığı aşikar, alt tabakadaki arapların durumundan pek haberim yoktu ama. Belgesellerde genelde arapların tümü petrol zengini, ülkenin işçi sınıfı da çoğunlukla pakistanlı, hindistanlı, mısırlı, iranlı, ıraklı, türk... göçmenlerden oluşuyormuş gibi gösteriliyor.

@profesör, hocam hayat beynimizi zorlasın tabi, sürekli düşünelim üretken olalım istiyoruz ama böyle boş olmak da güzel şimdi yav. Ne üretiyosun ne düşünüyorsun öylee mal gibi yatıyorsun. İmreniyor insan ister istemez.
Ben bazen işte böyle merakıma yenik düşüğ forward mailleri okuyorum. Bu anlattığım iyi oldu ama araştırıp az çok tarihi bir şeyler öğrenmiş oldum.

@onurr, sevelim onları. Onlar mutlu, salak onlar bir suçları yok ki. Hem cidden güzel bir şey. Haydin hepberaber salak olalım.

@buzcevheri, uaeheauh abi sahne okurken canlandı gözümde, yarıldım.

Adsız dedi ki...

:):):) Çok sevinçliyim niden?Çünkü:

Bir baktım bu akşam Sayfamın PR si 1 olmuş!Valla çok sevindim.Bazen kayboluyordu ama 0 oluyordu bazen 1.Bir bakayım dedim Cevvale aha!Cevval PR 3 olmuş!

Hayırlı olsun

Fatih Dayan dedi ki...

Evet çok haklı; arkadaşa katılıyorum.

Cevval Portakal: dedi ki...

@Zehirli, PR:1 abi bende, bir yanlışlık olacak. Technorati ile bir sorunum vardı gerçi, indexlenmemiş postlarımı indexleyiverdim, o yüzden ani bir sıralama artışı oldu blogda.

iltiriş dedi ki...

pr 3 hayırlı olsun cevvalportakal hocam.

yazına gelince yorum yapmayacağım neden yapmayacağım biliyormusun kimler neylere inanmıyor ki bu dünyada

ayrıca pek fazla kişinin bilmediği bir durumu da belirtelim arap ülkelerinde petrol gelirleri düşmekte bunun sonucu olarak örneğin arabistanda arabistan vatandaşlarının ayak işi olarak gördükleri havaalanında bavul taşıma işlerinde de çalışmaya başladıları...

Dünya bilim tarihine katkı yapan milletler arasında arap bilim adamlarıda var ama bilim ile insan rengi arasında doğrusal bir ilişki yok

neyse ya ben bişe demiyecekdim neler der oldum

internette mailler yoluyla ulaşan hiç bir bilgiyi dikkate almamak lazım

mesela başbakanımız veya maliye bakanımız ile ilgili maiiler geliyor bir yahoo grubundan bende diyorum ki

öküz herif yada inek bayan gönderenin cinsiyetine göre

eğer elinde delil varsa mail atacağına git savcılığa savcılığa gitmeyip de gönderiyorsan senin yaptığın düpedüz iftira

şimdi birileri bana kızabilirde bu mailler kimin hakkında olursa olsun aynısını düşünüyorum

mahkemece kimse suçlu bulunmadıkca ben suçludur demem

1 nisana maillerden gelen bilgiye göre ha bu doğrudur diyenler ile filanca şu kadar vurgun yapmıştır diyen ve inananların hepsi saf saftrik öküz bilmem ne ... yerleri doldurabilirsiniz

senin de dediğin gibi google da doğrusunu bulabilirsin

ama dikkat google da doğruyu aramak da kişinin neyi aradığına ve neye inanmak istediğiyle doğru orantılıdır :)

yani tarafsız bir kişi doğruya ulaşabilirken tarafsız olamayan ise inanmak istediğine ulaşır

Cevval Portakal: dedi ki...

Yok hocam bir yanlışlık olacak, şimdi baktım hala bir benim peycrankım.
Arapların durumu dediğin gibiyse aptal arap olmak için biraz geciktik galiba, petrol fiyatları uygunken uyanmalıymışız duruma.
Hocam şimdi benim örneğim bir çok ciddi kaynakta mevcut, "gırnatanın düşüşü" yazınca patır patır dökülüyor Google'dan. Google'da bilgiye ulaşırken zaten önemli olan kaynağın ciddi olması.
Hee tabi işin içine Tayyip'i ve özellikle süpersonik Kemal abiyi katacaksak. Onların yolsuzluklarını maillerden öğrenmeye zaten gerek yok. Yargıya uydurulmuş bir çok vurgun belgeleriyle ortada. Hadi yargıya uydurulmuş olanları kanunlar çerçevesinde olduğu için dışarıda bıraksak bile, özellikle maliyeden sorumlu zatın yargıya uydurulamayıp suç olarak belirlenmiş yolsuzlukları bile "dünyaları yedin lan!" dedirtecek boyutta.
Bu adamların aklanması için atmasyon mailler ile iftiraya uğramış olmaları yeterli değil sanırım.
Tabi her koşulda kıytırık bilgiyi, kıytırık kaynaktan alıp da sorgusuz sualsiz inanmak aptal işidir, o Tayyip ve gringolarının dışında bir konu.

Adsız dedi ki...

blogunuz güzelmiş bizede bekleriiiz:)

Adsız dedi ki...

hehh!Bende onu diyordum nezaman bize beklicez diyen ne ZAMAN gelcek diye!

Geyik Mühendisi dedi ki...

1... evrenin sırlarını anlamak imkansız... en basit örenk olarak bizim gördüğümüz şey evrenin çok küçük bir kısmı, gözlerimizin göremediği çok şey var. aklımız 3 boyutlu organizmaya ya da objelere ya da kavramlara entegre olabilmiş ancak. 4. boyut nedir? ne değildir? bilmiyoruz... Evet hepimmiz biraz aptalız :)

2... keyfine göre yaşamak sadece bu arapların değil, parası çok çok olan herkes için geçerli olabilir bence. paran varsa dünyanın seni germeyen diğer dertleri umrunda olmaz. kafana göre, kendi keyfine göre yaşarsın.. aman yanlış anlaşılmasın arap değilim ben.. halis mulis trakyalıyım.. :D biz de çok oynarız mesela :) çiftetelli rakı kavun üçü iyi gider :D

3... ben bu forward maillerin var ya.... :P hehe

Adsız dedi ki...

Çok eğlenceli çok uçuk , aykırı ama çok ama çok güzel bir site ellerine sağlık bu formatı hiç bozma. Ayrıca yorumun için de teşekkür ederim.