16 Nisan 2008

Sesi güzele saygı duyarım!

Ters Meditasyon mimlemiş beni, demiş ki: Cevval saygı duyduğun 3 kadın kişi hakkında yazıver. Yaz bir şeyler içinde hatunuzadelerin isimleri geçsin, o da makbul demiş. Demiş.
Tam ne yazsam, kime kaydırsam diye düşünüyordum ben de, isabet oldu. Gerçi bu mim ile kimseye kaydıramam herhalde. En son bir blogda, sadece "neheloğlüyör!!!" diyerek kazanacağı 65.000 YTL'yi beğenmeyen bir yurdum ayısına laf sokuşturdum, bugünlük onunla idare edicem artık. Cidden tiksiniyorum o heriften, küfredebileceğim tüm nitelikler nasıl bir adamda toplanabilmiş bilmiyorum...
Neyse mim konumuzun dışına çıkmayayım daha fazla. Efendim, ilkin ben Julliette Lewis'e pek saygı duyarım(1 dk(standart)). Kendilerine Natural Born Killers filmi ile saygı duymaya başlamıştım, sonrasında her görüşümde saygı duyar oldum. Kanımca dünyanın en etkileyici ses tonuna sahip ve en güzel "Fuck Youuu!!!" diyebilen kadınıdır. Şahane de bir oyuncudur, on parmağında on marifet, üzerine gayet de marjinal bir kimsedir. Kickbox benzeri, kanlı canlı kim kimi döver turnuvalarını hep ön sıralarda izler.
En son Juliette and The Licks oldu, biraz hafif bir grup sanki, Blondie ayarında ama yine de Juliette'nin sesi şahanedir. Çok iyi bir insan Julliette.
Bir diğer saygı duyulası insan da Tarja Turunen'dir bence. O kim? Nightwish'in eski solisti. Onun da sesi çok güzeldir. Bildiğin sopranodur zaten. Şimdi kendi solo albümlerini çıkarmaktadır.
Yazarken farkettim; bende bir ses takıntısı var sanki. Sesi güzel olana otomatikman saygı duyuyorum. Yakından tanımam Tarja'yı, belki de geçimsizin, çaçaronun, kaprislinin önde gideni ne bilicen. Ama işte sesi güzel ya uzaktan hoş geliyor. Saygı duyuyorum o yüzden. Kıllandım he şimdi... Lan bu da pek öyle kaprisli bir insan havasında değil, gayet sevimli durmakta ama... Adaya alacağım üçüncü kişi için Doro Pesch diyecektim vazgeçtim,
vallahi gözüm korktu assolist tayfasından. Tanımadan etmeden, sakata gelmeyelim.
Kendimden de utandım şimdi he. Aklıma ilk gelenleri yazayım dedim, sürekli aklıma sesi güzeller, kendi güzeller geliyor. Halbuki Ella Fitzgerald vardır en saygı duyulası. Jazzın kraliçesi olmuş., jazzın kraliçesi olarak da ölmüş, Hanımefendiliğine dünya şahit olmuş. Ayriyetten ses de ses yani. Saygı duyacaksan ona duy di mi. Huyu suyu belli olmayan karılara ne musallat oluyorsun yok marjinal, yok soprano filan diye. Kendime yakıştıramadım ben bunu.
Lan fetişist miyim neyim, kendimle ilgili gerçekleri farkeder oldum bir anda. Hep sesi güzellere gider olmuş benim gönlüm. Arada bir yazar çizer olsun, ne bileyim heykeltraş olsun onu takdir et, hep müzik sanki hayatımız. Kendi sesimden de tiksinirim, onunla ilgili bir bilinçaltı hareketi midir anlamış değilim.
O nedenle son hakkımı kız arkadaşımdan yana kullanıyorum. Onu alıyorum adaya, ehm öhm saygı duyuyorum yani kendisine. Huyu suyu belli en azından, insan yakından tanımadığı insana kolay kolay saygı duyamıyor. Kız arkadaş öyle değil ama, en yürekten saygı duyulası odur. Tüm eziyetlerime katlanabilmiş, benim gibi bir dengesizin her abuk subuk hareketini hoş görebilmiş yüce bir zatdır. Bildiğinden şaşmayacaksın. Hem onun kendi de, sesi de güzel.
Mimin kuralları arasında "ismin geçmesi" vardı ama ben ki şu bloga kendi ismimi bir kere dahi yazmamışım, kız arkadaşımın adını soyadını hiç yazmam.
Benim gerçek adımı "Cevval Portakal" sanan gringolara da selam ederim. Biraz Kubrick izleyin derim. Kadın olsa ilk Kubrick'e saygı duyardım. Bu arada hiç başarılı kadın yönetmen yok bilmem farkettiniz mi? Hatta kadın yönetmen yok lan ortalıkta, alla alla çok enteresan he.
Bu mimi gönderdiğim ademoğulları da Zehirli Örümcek, Mae Blog ve Tekmetokat.

Cevval diyor ki:

Uzaktan fazla saygı duyma!
Kadınsan yönetmen ol! Bir dene en azından, renk olsun!
"A Clockwork Orange" bir Stanley Kubrick filmidir!

18 ötmük:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Harika olmuş bu resim ya. Saygı duyduklarını tanımıyordum sayende tanıdım. 1 dk saygı duruşumu da yaptım :)

Cevval Portakal: dedi ki...

Hehe şaka maka çok güzel boş zaman öldürdüm o resimdekileri kesip biçerken. Özellikle palmiyeleri fotoğraftan kesmek çok zor işmiş. :)

Zeugma dedi ki...

Şahane yazmışsın yine,bir çırpıda okudum.
Okurken kafama takılanların cevap buluvermesi de ayrıca ilginçti.Tarzın müthiş:)
Öncelikle ''Eyvaah !!Sevdiceği kızacak.En başa onu koyması lazımdı.''demiştim.Demeye kalmadı öyle güzel açıkladın ki herhalde en başa koysan o kadar etkili olmazdı.Bu arada millet gömlek değiştirir gibi sevgili değiştirirken sizin bu büyük aşkınızı Allah nazarlardan saklasın:)Sanırım ruh ikizliğine yakınsınız:)Ne güzel..
Sonra ''Niye hep şarkıcı kadınlar acaba?''derken o da cevap buldu :D
Saygı duyulası başarı kadınlar arasında Süreyya Ayhan yer alacaktı ama uucuzca harcayıverdi kendini ne yazık..
Benim favorim yaşam öyküsü ve yaptıkları ile Prof.Dr.Türkan Saylan ilk sıralardadır.Daha çoktur çok be Cevval.
Sevdiceğin aklına gelince aramayı unuttun sen:)Ona da buradan sevgi ve selamlarımı gönderiyorum :DD

iltiriş dedi ki...

"Benim gerçek adımı "Cevval Portakal" sanan gringolara da selam ederim"

hahaahahahha

gerçek ad mı kullanmak net aleminde Allah göstermesin

biz mecburen sana saygı duyuyoruz anketin yüzünden ama sen bayan değilsin (bu konuda emin değilim) kusura bakma gerçi hep karşı cinse gönderme yapıyorsun ama bu yaşlı beden neler neler gördü bu dünyada

körmüsün hocam resme bak dersen körüm kör biz neler gördük derim

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

Konuyla ne kadar ilintili bilemeyecegim ancak bi gun otururken bi barda bi kac ademoglunun muhabbetine kulak misafiri olmustum. yanlis numara aramis sanirsam da kizin sesine hasta olmus bitmis. numarayi da hatirlamiyor yavarucak o da redial tusuna basip basip kizla kontak kurmaya calisiyormus. Kiz da senin bahsettigin gibi fuck li bi cumle kurmus ama bu sefer cocuk daha bir sarmis.. Hangi tarafa yazik bilemedim. okurken yazini o geldi aklima =)

Cevval Portakal diye isim mi olurmus hem.. Akil fikir diliyorum efendim bu yanilgiya dusmus arkadaslarimiza =)

gorusmek uzere -

Cevval Portakal: dedi ki...

@kasımpatı, hehe yok kızmazdı, pek sallamaz böyle şeyleri ama benim içimden geldi. Hem esprili de oldu, güzel oldu. Süreyya Ayhan aklıma pek gelmemişti aslında. Sesini pek duyamadık ondan herhalde. :D

@3k, hocam resmi geçtim Facebook linki var aşağıda, abartmışsın sanki. Bildiğin adamım yav ben, ondan kimsenin şüphe etmesine gerek yok. :D

@okyanustaki rüzgar, en son "hoşçakalın" yazdığını görmüştüm. Blogküreden çıktın sanıyordum, yorumlarda ismini okumak sevindirdi beni. Şimdi bloga girip baktım da, şükür geri dönüş gerçekleşmiş. Hoşgeldin tekrar aramıza.
Ses tonunun her insan üzerinde az çok bir etkisi olduğu aşikar. Ancak senin muhabbetine tanık olduğun ademoğlu telefon sapıklığına giden yolda emin adımlarla ilerlemekteymiş bana kalırsa. :)
Hehe bana geçenlerde "Cevval Portakal" ismine gönderilmiş kargo bile geldi bana. Kargoyu getiren adam "CevvaL Portakal siz misiniz?" diye sordu, "ehhm... o benim rumuzum ama..." şeklinde geveledim gülerek.
Adam işi ciddiye aldı kimlik istedi, gelen de bir DVD altüstü, sanki paketin içinde kokain bulunma ihtimali var. Kimliği verdim, "isim tutmuyor" dedi. "Tutma ihtimali var mı" diye cevapladım. Gerçi adam da haklı o işe yeni girmemiş ise "Hunhar Patlıcan" ismiyle karşılaşmış olma ihtimali bile var.
Zar zor aldım sonunda kargoyu elinden.
Bol bol görüşmek üzere.

Adsız dedi ki...

değişik bir konuymuş. alık mimi, yazalım bişeyler.
saygılar ;)

Adsız dedi ki...

Cevval,biraz hastalandım.Kemiklerim ağrıyo üüşüyom öhööö!öhööö!

Mimicem yakında geç kaldım diye bir uğrayayım dedim hasta hasta.Cevval'den replikle sonlandırayım yorumu,ağrıyo her yanım!

Süt alıp gelin lan bana!Bende film aldım hastayım işe gidemem diye.Kolalan cipis alın en iyisi birlikte yeriz de olur!

Manyak dedi ki...

*Hazır saygı çemberi açılmışken bi saygı duruşu da benden "a clockwork orange" a gelsin. Hep sayışalım burada.

*Karikatür pek güzel olmuş, resmi görünce sesleri de duyuyorum.

*Lagıli Datlıses'in aq.

*"BlaştEr ğuru"... özellikle buna saygı duruşu.

PuCCa dedi ki...

ama resmini koymuşsun aaa ismini söylemeyen resminimi koyarmış cık cık cık.. yoksa o da mı sen deelsin.. Zaten anlamıştım :PPP
Kadın yönetmenler 8 martta ortaya çıkıyor sonra hoop kayboluyor, 18 marta kadar adları aklımda kalıyor, sonra bende unutuyorum..

Fatih Dayan dedi ki...

yukarıdaki manyak şahıs benim diğer hesabım. Şifreler aynı olunca karışıyor.

bu yorum, üç vakte kendini imha edecek. etmezse ediver.

Cevval Portakal: dedi ki...

@zehirli, geçmiş ola. Hasta olmak kadar insana kendini iğrenç hissettiren bir şey daha olamaz şu alemde. Bu konuyu önceki ünitelerde işlemiştik.
Prison Break 2.sezonu bitirmek üzereyim, 3. de elimde. Olmadı kapar gelirim. Zira bu aralar onu izlemekten bilgisayarı açamaz oldum.

@pucca, resmin pikseli ufak. Ondan kimlik tespiti olmazmış, araştırdım öğrendim. Yoksa bilinçliyiz yani kimliğimizin muhafazasında. Bugün bir kadın yönetmen adı duydum TV'de. Lakin ben de unuttum şu vakit ismini. Bir tane var herhalde dünyada. O da fahri midir nedir, bir filmini izlemiş değiliz.

@fatih, söylemen iyi oldu. Son satırdaki mesajı gördükten sonra kimdir bu şifremi çözen gizemli kişi diyerek araştırmaya koyulmuştum. Olmadı bağlantıya geçmeye çalışacaktım.
Gerçi senin de şifremi çözmüş olman şaşırttı beni. Yani çözemeyeceğini düşündüğümden değil tabi ki de, henüz kimse farkına varamamıştı o durumun. Aman sessiz. :)

pudra dedi ki...

cevvalden isim olur ama öyle demeyin:)

Cevval Portakal: dedi ki...

Var tabi "Cevval" diye isim ama ee yani "Cevval Portakal" tesadüfü biraz zor gibi. Sıfat hali aşikar sayılır yani.
Şimdi merak ettim hee acaba dünyada bu isim soyad kombinasyonuna sahip bir kişi mevcut mudur. Çok şaşırırım o vakit.

Adsız dedi ki...

cevvalim portakalım seni mimden mime koşturacağız anlaşılan. Şahsen, bizzat, ben, kendim tarafından blog alemine sunulan cillop gibi dumanı üstünde ilk mim zamazingosunu sırtına yükledim. İster paşa paşa taşırsın, istersen kaldırır kafama vurursun. Şöyle reklam replikleri vardı, şimdi aklıma uçan tekme attılar:

süzz-alkolsüz
ve de
venüs-öpüldünüz


www.buzcevheri.com

oky dedi ki...

ilk fırsatta yazıcam, teşekkürler :)

Adsız dedi ki...

ne yazıkki ben de bir gringoyum :( rezzan kiraz oluyor da niye cevval portakal olmasınkü? :S olsun bence..isim değişikliği istiyoruz! kubrick sevmiyoruz diye bukadar da ezilmezki :D

Cevval Portakal: dedi ki...

Olsun olsun, gringo kötü bir şey değil zaten. :)