26 Mayıs 2008

Bilgisayarına iyi bak!

Internet var ya dünyanın en güzel icatı. Kettle, tost makinesi filan da çok fantastik icatlar ama örütbağ gibi değil. Ben şu geçen 3 günde bunu anladım; internet çok güzel bir şey.
Çok yalnız hissettim ben kendimi bu 3 günde, bir parçam hep eksik oldu. Mesela şimdi ne yazacağımı bilmeden patır patır yükleniyorum ya klavyeye, bu 3 günlük ayrılık olmasa ben böyle aklıma geleni yazmazdım, önce bir konu belirler, üzerine yazardım. Nasıl bir özlemse artık.
Internete kavuştum da bilgisayarım henüz tamir olmadı, teknik servisin soğuk masasına yatmış bekliyordur şimdi mazlum mazlum. Birazdan arıyıcam, yine "çok meşgulüz ilgilenemedik hede hödö..." derlerse çok temiz küfür edicem. Temiz derken, "net" manasında...
Aradım sordum, arızayı tespit etmeye çalışıyorlarmış, üstü kapalı küfür ettim o yüzden, yarını bekliyorum temizleri için.
Internete de şu şekilde kavuştum. Direkt gittim bir arkadaşımın(hain arkadaş Evren) evine, "senin işin gücün yoğun, bu işlere ayıracak vaktin yok, hem çocuk musun ne oyunu, interneti" dedim, hemen akabinde kasayı sırtladığım gibi koşmaya başladım, ne olduğunu bile anlayamadı. Onun bilgisayarını kullanıyorum şimdi. Firefox'u modifiye ettim, bir iki program indirdim, biraz da mp3'le yeni gibi oldu. Kasayı kendi kasamın yerine, monitörün yanına koydum. Tam göz hizasında mavi bir led var, işlem yaparken yanıp yanıp sönenlerden, kör edici bir ışık, lazer kıvamında, 1 saat içinde yanıp sönmelerde yumruk etkisi bırakmaya başladı. Az önce onun da üzerine siyah kablo bandı yapıştırdım, hiç eksiği kalmadı, hehehe.
Bu arada yeni bir şey daha anladım ki; bilgisayar çok kişisel bir şeymiş. Benim bilgisayarım da öyledir mesela, gizli dosyalar, alakasız programların "data" klasörleri içine yerleştirilmiş resimler vs... Adamın tüm gizlisi saklısı evimde duruyor şimdi. Kötü emellerim yok tabi, öyle bakıp bakıp geçiyorum ama eğlenceli bir şey birilerinin özelini dikizlemek. Aslında önceden gözlemlenmiş özelleri gözlemledim de diyebiliriz, neyse ayrıntıya girmenin maksatı yok. Hee bu arada, konu bulamadıkça bu blogda hep aynı adama yükleniyorum, zamanında bana "lan şerefsiz, ele güne rezil edeceğine bari bir fotomu sıkıştır köşeye de talibim çıksın" demişti. "blogun konseptine aykırı hocu o işler, desti izdivaç mı lan bu" diyerek höykürmüştüm karşılığında. Şimdi kendi bilgisayarını kullanarak, hala adam üzerinden prim yaptığımı farkettim o yüzden resmi koyuyorum en tepeye. İlgilenene veririm numarasını da. Hadi hayırlısı.
Birilerinin özeline girmek gerçekten de çok eğlenceli ama, sırf Evren'e özelini kurcaladığımı belirtmek için yazmadım yukarıdakileri. Hatta düşününce(lan her yazıda bir "düşününce" var, "Düşününce:" başlıklı bir blog açasım da gelmedi değil) uzun oldu lan paragraf, heh ne diyordum ben... Evet düşününce; "basın yayın" dediğimiz kaypak teşkilatın yaptığı işlerden politika gibi bütünü ilgilendiren ana başlıkları çıkartırsak geriye kalanların tümü "özele girmenin hazzı" üzerine şekillenmiş. Magazini bu şekilde tanımlayarak "ahanda tespit yaptım" diyecek değilim, onu kastetmiyorum. Mesela cinayet, hırsızlık, kapkaç, gasp, darp, tecavüz vb... haberleri. Bizler bunlarla ilgileniyoruz ki yapılıyor. "I" kişisi "O" kişisine tecavüz edince bize giren çıkan var mı? Yok. Olması için "O" kişisi olmamız gerekli. Ancak okuyoruz biz bu haberi. Tamam bu bir suçtur neticede, ancak bir olayın suç teşkil ediyor oluşu o olayla ilgilenmemizin nedeni olamaz. Tecavüz eden için de mağdur için de kişisel durumlardır bunlar.
Biz sadece öğrenmeyi seviyoruz işte, ormanda ceset bulununca öğreniyoruz biz onu, katili de yakalandıysa seyrine doyum olmuyor, katil kelepçeli ellerini kaldırıp ceketini kafasına geçirmeye çalışırken yüzünü görebilmek için ayrı bir efor sarfediyoruz biz. Katilin neye benzediğini merak ediyoruz. Elinde mikrofonla "neden öldürdünüz?" gibi dünyanın en salakça sorusunu soran adam oluyoruz bir anda.
O sorular da muhteşemdir, bir adam suçlu ise, nasılsa savunanı olmadığından, böyle cevap almaktan çok suça dikkat çekmek için sorarlar ya. Hani ağır bir suç işlesem o anda zaten hayatımın tükendiği belli, eğlenebileceğim son dakikaları bu muhabirle uğraşarak geçirirdim. Televizyon başındakilere apayrı bir şov sunardım:
-Cevval neden öldürdün suçsuz, masum, zavallı insanları?
-Muhabirdi onlar, seni de aldım listeye en geç 10 sene sonra kapındayım.
...
-Cevval, KımılBank'ı hortumladınız mı?
-Yoo direkt içini boşalttık, neden ki?
...
-Sekiz kişiyi ezip olay yerinden kaçtığınız doğru mu? Sarhoş muydunuz?.
-Dokuz kişi dokuz! Teki kaputa yapıştı kaldı, parça parça döküldü sonra yolda.
Giderayak bir sansasyona imza atmış olurdum böylece. Az önce mola verdim, bir şeyler atıştırırken tv'ye bakıyordum. Son olarak bir şey daha farkettim, Cine5'in habercilik anlayışı şahaneymiş. Bu bahsettiğim bizi ilgilendirmeyen olayların hiçbiri yok bültende. Açmışlar Youtube'u, 5 sene önce İspanya'da milleti kovalayan boğanın videosunu bulmuşlar, dağdan yuvarlanan kayakçı bulmuşlar, böyle ilginç kaza görüntülerinden derlemişler, aha demişler haber budur. Çok güzel bence.
Ohhh yazdım rahatladım, ben şimdi internetin diğer nimetlerinden faydalanayım. Yorr eantiii!! Yoorr eanti soşıaall! trilalala...

Cevval diyor ki:
Bilgisayarın bozulursa üzülme, dünyada milyarlarca var!
Sana sormadan harddiskine format atan bilgisayarcıya reset at!
Youtube engellenince Cine5 izle! (aynı ki)

18 ötmük:

Goddess Artemis dedi ki...

Yazdıklarınızdan "criminal" bir yapınız olabileceği sonucunu çıkardım. En azından "yatkınlığınız varmış izlenimini yaratmayı seviyorsunuz", diyebilirim. Size tavsiyem, Dizimax'te Pazartesi geceleri yayımlanan "Crime Night" dizilerine takılmanız. Aynı gece, CNBC-e'de arka arkaya Cold Case ve CSI:New York da var. Hepsi bir arada şahane oluyor! ;o)

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Yahu sen ormanın kitabını baştan yazıyordun da ormanda yaşamaktan söz ediyordun.. Hani yeni bir insan nesli, koloni, basit yaşam falan... 3 gün internetten uzak kaldın hele bak şu özleme :))) Şaka bir yana internetin daim ola bilgisayarın sağlam kala :))

Alisko dedi ki...

adam tutuklanmış adam öldürmekten, adliye çıkışı gazeteci soruyor
-merhumu siz mi öldürdünüz?
-ha?¿?

Zeugma dedi ki...

Hoşgeldin Cevvaal!! :D Özlettin kendini.
Tamir işi meçhule girmiş.Ne zaman bitecek belli değil,neşemiz kaçmıştı ya.Valla eksikliğin çok kötü bir şeymiş söyleyim.
Seni anlayabiliyorum.İnternetle aşk yaşayan biri için yazdıkların az bile : )Bu arada Evren de olaydan müthiş sebeplenmiş:D Senin tarafından methedilen birinin kısmeti feci açılır,diye tahmin etmekteyim :D
Evet yani,şu halde ormanda teknolojiden uzak nasıl yaşayacaksın,görüldüğü gibi mümkün değilmiş.Çünkü yazında da yine var.Sen TV'ye bile sadece yemek yerken bakabiliyorsun.
Hepimiz aynı yolun yolcusuyuz.Ben bu yolda en arkadan zar zor yetişerek takipteyim,üzülme:DDD

Adsız dedi ki...

Yaa!Cevval bmle arrrak işlere gerek yoktu!Aslında suç bizim Cevval Fan larak almamız lazımdı sana bi lapistop!

Neyse,özlemiştik seni!Evren'e de teşekkür ederiz!

Cevval Portakal: dedi ki...

@goddess artemis, criminal yanım pek öyle aşırı değil, crime'ı oluşturan unsurlar saçma gelirse iş değişiyor tabi. Yazarken sadece kendimi bir anda o suç işleyip enselenmiş adam yerinde bulsam ne yapardım diye kurmuştum.
Ek olarak "Dexter" unutulmamalı, e2'de. Şahanedir. Babanne olsam "ahh evladım" diye diye izlerdim "Dexter"ı, öyle güzel dizidir.

@aydan atlayan kedi, ormanda yaşama fikri hala aklımda, o başka bir boyut. Orada direkt soyutlanıyorsun sosyal hayattan. Bilgisayarım bozulunca durum farklı ama, hem sosyal hayatla iç içesin hem de yeterince derinlere inemiyorsun çünkü internet yok, rahatsız eden budur. Hani sosyal hayat hiç olmasa, internete gerek zaten yok.
Bilgisayarım bir gelsin gözüm gibi bakıcam, adsl faturalarımı hiç geciktirmiyicem. :)

@alisko, euheuh hocam aynı şekilde bir Reha Muhtar repliği de vardır.
Reha muhtar kocasını öldüren kadınla telefon bağlantısı:
-Efendim, öncelikle başınız sağolsun...

@kasımpatım, sorma vallahi bugün yine arıyıcam, "tamir edin lan artık şunu" diyicem. Bu ayrılık son bulmalı.
Evren'in bu kıyağı üzerine bir kıyak yapmadan geçemedim artık. :)
Tv'de sadece yemek yerken izlenebiliyor yav, 22:00 öncesi izlenebilir hiçbir şey yok. O saatte cnbc-e film koyuyor. Sonra da gece e2'de poker var. Tv'de izlenebilir çoğu şey de internetten bulunabiliyor aslında. Hani bilgisayar masam küçük olmasa monitöre bakarken de yerim. :)

@zehirli örümcek, evet hocam yani şu blogda ben bu kadar haklı, bu kadar başarılı bir yorum daha okumamıştın. Alın abi bana bi laptop, 2 tane alın hatta biri bozulursa diğerine geçeyim. Bir de kettle lazım bu arada, o da bozuldu bozulacak sanki. :)
Evren de çok teşekkür ediyor, gerçi "özelini kurcaladığımı" öğrendiği gibi koşa koşa buraya gelmesi enteresandı. hehehehe :D

My little Montenegro dedi ki...

Selam,
Gözyaşlarım hala yanaklarımdan süzülüyor ( sümkürme efekti de yazıp süslemek isterdimde türkçe nasıl sümkürme şeysi olur bilemiyorum :P)yazın çok dokunaklı geldi :D Şaka bir yana hoşgelmişsin gidipte dönemeyen netlere ibret olsun :D cevvalim portakalım haydi rasgeleeee
hoşkal falans...

Taylanov dedi ki...

Hocam hadi bakalım aramıza güzel bir yazıyla da dönmüşsün. Bi'daha olmasın çekerim kulaklarını :P

Okyanu∫takί rüzgar ~ dedi ki...

Evet bilgisayar cok cok kişisel bir aletmiş ben de bunu cokk zaman önce anlamıstım.. Aslınada bilgisayarı bozuk olan insanlardan olaraktan benim de bu konuda söylemek istediğim bir kac kelamım var efenim. Şimdi insan bir zaman sonra pcsiz kalınca böyle bir bosluğa girmiş gibi oluyor. yapacak bi halt yokmus gibi.. Kitaplara yöneliyor ne bilim dergi mergi okuyor daha da bir insanlarla otumaya baslıyormus. hele de yurtta yasıyorsanız bu daha da kendisini bariz belli ediyormus. Sonra bilgisayarda bi sürü program var böyle yok emeseniydi yok googel örtüydü falan bi zaman sonra insanın ne lak lak edesi geliyor ne de böyle sacma sapan kelimeler yazarak dünyaya kusbakısı bakası. Demem odur ki mirim hayat fani.. yani..

(yanisi su benim beyne bir reset atmalıyım. sınavdan cıktım da geldim. hoş gör. öperim.)

Zeugma dedi ki...

Cevvalcim ya,söyleyip kurtuluvereyim :D
Bilgisayarın iyi ki bozulmuş mu desem n'apsam artık kızmazsan :DD
Baksana herkes dört gözle bekliyormuş yolunu.Cidden çok özletmişsin : )
Asıl önemlisi bayanlar üzerinde müthiş intibalar bırakıyorsun''Ailemizin,evimizin Cevval'i,en sevileni''oluveriyorsun.
Yazı başlığını ben sana önericem o yüzden''Amman BİLGİSAYARINA İYİ BAK!''Ayrılma buralardan bir daha :))

Adsız dedi ki...

Bu ahval ve "şeriat" (<<< bilerek öyle yazdım ) hala YouTube videolarını izleyebilirsiniz. TC tarafından yasahlanan, pardon, engellenen başka sitelere de girebilirsiniz.
Buradan buyrun

Deli Profesör dedi ki...

Benim de sitemde mal varlığımı açıklamam üzerine milletin "Aha şu kadar bilgisayarı varmış" demesiyle,bir sonraki gün anında laptopım bozuldu.Tam da kendime göre ayarı çekmiştim makineye.Gittim sinir içinde sıcakta bıraktım.Şimdi başka bi makinede oturuyorum ama bunun windows nerdeyse s.çmış.Format atmak lazım,ona da üşeniyorum.Makinem bir an önce olsa keşke.Sahalara hoşgeldin hocam :D

Adsız dedi ki...

Bir elektrik kesintisi sonrasında benim de PC yanmıştı. Ailemizin servisi dayıma havale etmiştim. Lakin tamir edilebilecek birşey kalmamış, herşey yanmış. Neyse birgün dayım kasayla geldi. İçi ne alemde dediğmde açtı gösterdi. Elindeki fazla parçalarla herşeyi değiştirmiş. Yalnız ben alışmışım ayda 3 kez format atmaya, mavi ekranlar görmeye, sürekli reset atan makineye. Bu yeni gelen makine 7 ay oldu maşallah manyak çalışıyor. Sanırım XP ve virüs programı olan Symantec'in orjinal olmasından da kaynaklı. Ama maşallah çok performanslı çalışıyor. Duyan süper bir pc'ye sahibim sanar. Ama inanın şimdiki pc'yi yeni bir pc'ye değişmem. Neyse yanan pc'nin özellikleri ile şimdikini söyleyim de gülesiniz:

Eski Yanan PC:

P4 2.0
Geforce4 mx 440 agp 8x
512 mb ram

Şimdiki hala kullandığım Pc:

P4 2.6
Geforce 4000 (şaka değil)
1 gb ram

=) Vallahi..

Cevval Portakal: dedi ki...

@agnus dei, ben hala hüzünlerdeyim göz yaşları hakiki, ızdırap çekiyorum burada. Türkçe sümkürme efekti "hımmffffğ" şeklinde olabilir sanırım, evet evet güzel bu, hımmff hımfff...
Hoşbulmuşum, gidip de dönememek benim için söz konusu değil, fark edildiği üzere maksimum çabayla internetteyim şu vakit. :)

@taylanov, hocam bir eski düzenime kavuşsam bir daha olamayacak da olamıyor işte. Yenisini yazıcam birazdan.

@okyanustaki rüzgar, aynen dediğin gibi oluyor, kitap, dergi, mecmua, tv... her bir şeyle ilgilenir oluyor insan. Ancak onlara müdahale edemeyince siniri bozuluyor. Bunlarla ilgilenirken bir de klavye arıyor insan elinin altında, şunu şuradan bir kopyalayayım yapıştırayım diyor, ne bileyim mesela sabah tv'de Dobra Dobra'yı izliyor, istiyor ki o vakit bir first person oyun oynuyor olsun, ne bileyim Counter Strike olsun, alsın beşin birini, tatatatatata saydırsın stüdyoya, olmuyor olamıyor, insan buna çok üzülüyor işte, içi burkuluyor.
Hoşgörmemi efendim ne demek, sınav bu, öpenzi. :)

@kasımpatım, hehehe evet haklısın böylesi benim de hoşuma gitti he, insanın özleyeni olması güzel bir şey. Kendini değerli hissediyor.
Herkes üzerinde iyi intiba bırakabildiysem ne mutlu bana. Bu bilgisayara elim mecbur iyi bakıyorum, zira benim bile değil. :)

@go, evet girebiliriz.(bu ne abi şimdi)

@profesör, mal varlığını okuyanda da ne göz varmış hocam, bakır kablolardan yolunu bulup değdirmiş kem kem. Bir bilgisayarda da en önemli şey mp3 arşiviymiş bu arada, vallahi senden haberini aldığım bir çok grubun albümleri itinayla listelenmişti, hiçbir şey kalmadı şimdi elimde. Aynı parçalar dönüp duruyor sürekli.

@buzcevheri, benim makinenin de anakartı yanmış sanırım, garanti kapsamında mı değil mi bilmiyorum, eğer değilse ben de aynı yönteme başvurucam. Hatta şu anda kullandığım bilgisayar da fena değil, hani diyorum ben bunu direkt satın alsam, eski bilgisayarımın sağlam parçalarını da buna eklesem, uçak olur o vakit. Evet evet yapılabilir aslında.
Bu arada senin cihaz da gayet teknolojikmiş hocam, dayı işin ehliymiş, cifors 4000 filan oyy oyy. Ben onboard ekran kartı kullanıyordum. :)

Adsız dedi ki...

İyi oldu geldiğin. Yine yapmışsın yapacağını.

İnan bana aynı şeyleri farklı argümanlarda söylüyoruz...
Bu arada hala bir mim borcum var yakında öteceğim kusura bakma

Adsız dedi ki...

cevval bey kullandiginiz template i nereden indirebilirim veya ismi nedir? link verebilirmisiniz acaba rica etsem.

Cevval Portakal: dedi ki...

@cemali, evet hocam o konuda çok haklısın, şu blog dünyasına adım attığım anda ilk ilgilenmeye başladığım bloglardan bir tanesiydi seninki, o anda farketmiştim ben aynı şeyleri farklı argümanlarla anlattığımızı, güzel bir şey aslında bu. :)

@sayın akçe, bu templeyti ben uydurdum, en başında bu bildiğimiz klasik blogger şablonuydu sonra ben onu modifiye ettim. Biraz çabayla benzer bir şey yapmak zor değil, zira kod bilgim de sınırlıdır, kurcalıya kurcalıya öğrendiğim kadarıyla işte.

kopypastdolly dedi ki...

şimdiyle başlayıp hadi bakalımla bitecek bi yazı yazmayı isterdim avelakin (üşengençliğin daniskası amma velakin bile yazmıyorum:)) ben okurken höynt dedim öyle yoruldum anlatamam dökmüşsün içini umarım bilgisayarın bidaha uzakalara gitmez 1 ay gittiğini düşünmek dahi istemiyorum:D