6 Mayıs 2008

Yirmi yılda bir gülerim!

Andavallılar youtube'a erişimi engellemiş yine. İyice espri konusu olmaya başladı bu durum. Neyse şimdi bu yasağın ne kadar angutça olduğunu anlatıp, zaten etmiş olduğunuz küfürleri buraya yazacak değilim, her üç blogdan biri yarına kadar yapmış olacak onu. "andavallılar" tabiri de bu konudaki tüm fikirlerimi özetlemeye yeter.
Bu yasağın ucu en çok bana dokundu. Lan, hayatımın ilk kısa filmini youtube'a gönderdiğimde engellenir mi youtube. Çok pis bir tesadüf oldu.
Ben de şimdi oturdum metacafe'ye gönderiyorum videoyu, ahanda gönderdim(henüz denetim aşamasında). Filmi sonuna kadar izleyene bir adet Cevval Portakal'ın gerçek ismini öğrenme kiti hediye(lanse edeni döverim). İzleyin işte sonuna kadar kısa zaten, kısa film.
Bu işten de çok keyif aldım. Kafamda kurduğum bir şeylerin birileri tarafından kamera önünde canlandırılmış olması çok hoşuma gitti, zaman zaman tekrarlamayı düşünüyorum. Film bir yarışma için çekildi. Fark ettim ki cennet vatanımda sürekli birileri kısa film yarışması düzenlemekte, hepsine bir senaryo yazar oldum, bu postun gecikmesinin nedenlerinden biri odur. Bu imkanı bana sağladıkları için de Selçuk Atakan ve tüm emeği geçen arkadaşları gözlerinden öperim, burunlarından öperim hatta tiksinmeden.
Youtube yasağı üzerine ekleyeyim; ben şu anda patır patır girebiliyorum siteye. Bir çok proxy sitesi işe yaramıyor, çoğunda youtube'u açsanız bile "Get the latest flash player" uyarısıyla karşılaşıyorsunuz, latest flash playerı getseniz bile sorun çözülmüyor. Bu sitede öyle bir sorunla karşılaşmadım ben. Alttaki boşluğa "www.youtube.com" yazıp basın "browse"a, çiğneyin yasağı. Bir arkadaşıma gönderdim linki, "bende açılmıyor abi!" diye sitem etti. Ama yine de siz bir deneyin, bir şey kaybetmezsiniz. Neden bende açıldı da onda açılmadı, valla hiçbir fikrim yok.
Az önce çiğneyin yasağı dedim, kimse yadırgamadı değil mi? Demek ki neymiş; bir yasağın aptalca olduğunu düşünüyorsanız onu çiğnemekten çekinmiyormuşsunuz, otoritenin konumu da sizi ilgilendirmiyormuş. Kendiniz hakkında bu gerçeği keşfettiyseniz, etrafınızdaki diğer aptalca şeyleri de görebilirsiniz demektir, tebrik ediyorum aydınlandınız.
Konuya madem yasaktan girdik devam edeyim, ülkemin şöyle bir kaderi olduğuna inanıyorum ben: Bu ülkede, ortalama 20 yıllık periyotlarla, zamanında milletçe ne kadar komik şeyler yaptığımızı anlatıp gülüyoruz.
Düşünün bak 20 yıl öncesinin yasaklarını, içine düşülen komik durumları. Yaş 23. Tam 20 yıl önce babam bana Milupa marka mamayı, kokain satın alır gibi alırmış, zira yabancı marka malların satışı yasakmış bu ülkede. Eczaneye girer, kimseye duyurmadan sessizce "milupa bebek maması alacağım" dermiş, eczacı bir süzermiş; polis mi acaba diyerekten, güvenini kazanırsa çıkartırmış mamayı gizli dehlizlerden 5 katı fiyatına. Adam oğluna mama alıyor lan, komik değil mi? Hatta annem beni muayeneye götürdüğünde doktor "neyle besliyorsunuz bunu, ne güzel kilo almış?" diye sormuş da kadıncağız "muhallebi yiyor" diyerek ört bas etmiş bu illegal durumu.
Ondan bir yirmi yıl öncesine gidin; Almanya, Türk işçi alımına başlamış, sene 1961. İşçi alınırken istenen kriterlerden biri de alınan işçinin dişlerinin tam olmasıymış, dişçiler tarihi vurgun yapmış. At alır gibi dişlerine bakarak adam alınmış bu ülkeden, komik mi? Tamam, biliyorum trajikomik.
Eminim ki 1940 senesinde de 1960 yılındaki insanları güldüren bir iki abuk durum yaşanmıştır. Hatta gidin gerilere, ne bileyim Göktürklere kadar gidin, 20 yılda bir kesin olmuştur bir şeyler.
Bu yasaklar da 20 yılın getirisi, hiç merak etmeyin yani. Biraz yaşlanınca şu ülke üzerine anlatacak komik anılarımız olacak. Görmüş geçirmiş insanlar olacağız hepimiz, "youtube haftada bir engellenirdi..." diyerek dinleyenlerimizi şaşırtacağız. Güzel bir şey aslında, her yaptıkları nizami, her uygulamaları akılcıl bir toplum olsaydık bu kadar eğlenemezdik. Mizahtan yoksun kalırdık. Güzel böyle güzel, zaten hikayem film olmuş çok keyifliyim ben.

Cevval diyor ki:
Ne yap et, youtube'a gir!
Sanatı sanatçıyı sev, burunlarından öp!
Göktürkler'e git, bir kısa Winston kap gel!

27 ötmük:

Adsız dedi ki...

Cevval,tebrik ederim çok güzel bir kısa filmdi!Ama neden okadar kısa?Ama önemli olan boyu değil işlevi di mi?işlevsel bir mesaj :)

Dün akşam bir baktım;msn den şifre çalma mesajları varya,onlardan birisi!Fakat bu sefer şifre çalmak için programlanmamış,reklam yapıyı virüs.Diyo ki:

"Bu akşam falancanın dizisi var.Çok güzelmiş.Ben fragmanı izledim sende izle.İzlemek için www.izlesene.com/fragman adresi"

Şaşırdım doğrusu!Göktürkler derkenede,dün gittim tee oralara kadar.Cengizhan filmini izledim!Ama benim bildiğim Cengizhan ile filmdeki Cengizhan çok farklıyıd.Daha doğrusu çok sıkıcıydı.ben kan vahşet barbarlık falan görücem sandım!Ama filmin son sahnesi çok süperdi.Film bittiğinde;adını bilmiyorum hangi grup ise,bir metal grubun müziği çalmaya başlıyordu.O an kılıcımı çıkarıp sinemadakilerin kafasını uçurasım geldi!

Cevval,blogunun yorum bölümünü kendi kişisel micro blogum olarak kullandığım için çok özür diliyorum :P

Zeugma dedi ki...

Cevval PC'yi açtığımda ilk baktığım yersin.Güne güzel başlamamı sağlıyor ya resmen :))
Sonra gülmekten,gülümsemekten kenarlara fazla kaçmış ağzımı toparlayıp mesut mutlu yorum yazmaya geçiyorum.Aynen şimdi olduğu gibi :D
Senaryo işlerine nasıl sevindim,lütfen devam.Selçuk ATAKAN'la seni karşılaştıracağım diye anam ağlamıştı,biliyorsun:DD
Bu arada Youtube+Milupa bağlantın süpermiş.Milupa'yla beslenen bebekler kilo haricinde fazla zeka da yaptılar:D
Ellerine sağlık =))

Zeugma dedi ki...

Filmi şu an izleyebildim Cevvalcim:)
Şaşırdım valla.Siz Selçuk'la ciddi ciddi şahane iş çıkarmışsınız ya..
Afferin be:DD Çok beğendim valla.
Ben her zaman söyledim,''Sen kısa bir zaman içinde çok ünlü bir romancı(ya da senarist)olacaksın''diye.İnanmıyordun ama bak başlamış artık.Yehhuuuu!!!
Selçuk'un da eline sağlık.Gencecik ve iyi anlaşan,başarılı bir ikili.Tebrikler.Ne güzel..
Yalnız film zar zor izlenebiliyor.
Hay Youtube gibi:S

Cevval Portakal: dedi ki...

@zehirliörümcek, evet hocam kısa filmiş işlevseli makbulmüş, ben de işin içine girince kavradım bu durumu.
Euheuh abi yakında fragmanı geçtim, direkt tv kanalları spam mail atacak; bu akşam "zibidiler diyarı tusu" adlı dizimizin ilk bölümü yayınlanıyor, sakın kaçırmayın, diyerek. İyice coşar oldu o mailler.
Cengizhan'ı ben de bir ara izlemeyin planlıyorum, merak ettim filmi.
Kullan hocam bu arada istediğin gibi, öyle bir kural yok yorumlar yazıyla ilgili olacak, şöyle böyle olacak diye, serbest kürsü! :)

@kasımpatım, milupanın gelişimime gerçekten çok faydası olmuş, söylemişlerdi zamanında. Babamın illegal çabaları sonuç vermiş yani.
Filmi beğenmene çok sevindim. Evet metacafe'nin oynatıcısı bir tuhaf gerçekten. Zaten filmin aslı o değil, o videoyu bana selçuk üzerinde konuşalım diye yollamıştım. Onun eksiklerini tamamladık, biraz değiştirdik, son halini de Selçuk Youtube'a göndermişti. O versiyonda anlam bütünlüğü daha iyi sağlandı aslında da cennet vatanımın gül kokulu yasakları işte n'aparsın.
Youtube'a girebilirsen "balon kısa film" diye aratınca ilk sonuç o çıkıyor. Zaten yasak kalkınca linki onunla değiştirmeyi düşünüyorum.

Merve Y. dedi ki...

Kısa filmde kısa film olmuş yani.Gerçekten çok orjinal ve güzel olmuş.Tebrik ederim.Balon fikri çok etkileyici ve ilginç...

iltiriş dedi ki...

cevval kardeş sonuna kadar izledim sen bir şey yaparsında biz onu izlemezmiyiz

öncelikle benim bu film işlerinden fazla anlamadığımı belirterek yorumumu gireyim

öncelikle bana kısa filmden çok bir video klip gibi geldi

ayrıca konuyu tam kavrayamadım ama sanırım yakışıklı jönümüz kıza balon içinde mesaj gönderiyor sanırım mesajda baya özlü bir sözmüş sıkı kelime yani

ama filmde kopukluk var balonu şişirdiğini gördük ama ne zaman bağladığını göremedim

ayrıca koşan kız ki sanırım onu bir yerden aldın bu nedenle seni direk ilgilendirmezse de bi tuhaf koşuyordu sevmedim koşusunu

balonun kıza ulaşmasını ben mi kaçırdım yoksa orada mevzu farklımıydı tam anlamadım

neyse ama müzik film ile kanka olmuş akıcı bir şekilde kendini seyrettirdi sonunda bu de ne lan dedirttirmedi bana yani zevkliydi

Adsız dedi ki...

Cevval,birşey soracağım!Senin sitenin ana sayfasında bir gariplik mi var?Sadece en son yazdığın yazı görünüyor!Eskiden son yazdığın 3-4 yazı görünüyordu!

Cevval Portakal: dedi ki...

@merwe(mj), teşekkür ederim, pek bir kısa pek bir öz oldu.

@3k, hocam balonun bağlanış bölümünü ana hatlar dışında kaldığı için kısa film dışında tuttuk.
Bu benim gönderdiğim video biraz eskiz ayarında, Youtube'a gönderilmiş olan aslı. Normalde filmin başında bir paris-istanbul betimlemesi var. Koşuşunu beğenmediğin kızın türk olmayışının nedeni de o, biraz yabancı görünümlü birini aramıştık. O balon havaya salınıyor, havada patlıyor, doğal nedenlerle, mesajda Paris'de sabah koşusuna çıkmış hanım kişinin önüne düşüyor gökten.
Sonda beliren özlü söz de kağıt üzerine yazılı normalde. Ancak şimdilik bunu yayonlayabildim.
Bu arada koşan kızı bir yerden almadım, nereden alayım abi kızı. :D

@zehirliörümcek, hocam anasayfada 9 post gözükmesi gerekli. Sağdaki menünün bitimiş ile postların bittiği çizgiyi sürekli eşit tutuyorum.
IE ile açtım sayfayı az önce, anasayfadaki ilk yazı "devam" linki gözükmeden açıldı. Sağ menüler de yoktu. "Kısıtlı web sayfası ayarı" gibi salakça bir şey var biraz kurcaladım daha beter oldu. IE kullanıyorsan biran önce Firefox'a geçmeni tavsiye ederim. Benim sayfam gözüksün diye değil yani çok daha kullanışlı olduğu için.

Adsız dedi ki...

Ya vallaha nedir bu çektiğimiz?Nyese Cevvalcim dediğin gibi,firefox şle muntazam gözüküyor!

Ben kendime görev yapıcam,gidicem bu internet tarayıcılarının hepsini birleştiricem.

-Ne bu kardeşim!Dicem
-Tasarımcıya dert,yayıncıya ayrı bir dert.Ona göre tasarlasan öteki bozuk,buna yapsan şu bozuk!Kafamda çok bozuk!Topunuzu engellerim bak!

Dicem dicemde önce ingilizcemi iyice geliştirmeliyim.Tabi önce İngilizcem'i başlatmalıyım!

Taylanov dedi ki...

Cevval hocam saa uzun uzun yorum yazasım var.

"her üç blogdan biri yarına kadar yapmış olacak onu." bu cümlede yardıran türden oldu.

Film konusunda henüz yorum yapmayı düşünmüyorum.

iltiriş dedi ki...

ilk gelişimde yazının yarısında kalmıştım gerisi açılmamıştı ama şimdi sayfan düzelmiş İE kullanıyorum bende

Remomythe dedi ki...

anasayfa tam açılmıyor sanki..belki benim ie7 den oluyor..yazı başlığına tıklayınca devamını izleyebiliyoruz..bir kod hatası da olabilir belki..blogger bunu bazen yapıyor "span class " kodlarında :))

Kayhanoviç dedi ki...

Valla sonuna kadar izledim. kurgu olmasada görüntü icabıyla kaliteli bir yapıma benziyor ( : Bir emek söz konusu.uç balon uç iyidi ii

inehk dedi ki...

afferim!

Deli Profesör dedi ki...

Elinize sağlık hocam çok güzel olmuş.Abi ismini öğrenince işin büyüsü bozuldu be :D Valla şuraya ismi yazasım geliyo ama işin ucunda dayak var :D

Cevval Portakal: dedi ki...

@zehirliörümcek, gerçekten de şöyle bir "Fireplorer" veya "Internet Fox" çıksa, her site cillop gibin gözükse de böyle iki ucu tasarımlı blog yapmasak ne hoş olur.

@taylanov, hocam o bölümde şahane tahminde bulunmuşum. Biraz dolandım gerçekten de öyle olmuş.

@3k, IE böyle anlaşılmaz işte. Yeni versiyonu güzel filan diyorlardı ama Firefox rulazzz diyorum yine de.

@burraakk, aslında "span class" kodlarından olabilir. Çünkü başlarda ben "span class" kodu sonrasında yazının sonunda "/span" kodunu da ekliyordum. Ancak öyle yapınca o "/span" haddinden fazla şeyi uzatıyordu. Yazı içinde harf boyutlarını değiştirmek zorlaşıyordu. Mesela bir cümleyi small yazdığımda, postun o bölümden geri kalanı da small yazı boyutuna geçiyordu. Ben de sona eklediğim "/span" kodunu kaldırdım postlardan, sadece bölmek istediğim yerden "span class"ı koyup bırakır oldum. Onunla ilgili bir blogger sapıtması da olabilir. Biraz araştırayım bu konuyu.

@kayhanovic, evet hocam benim emeğim sadece bir hikaye oluşturmak ile kaldı ama farkettim ki diğer arkadaşların emeği daha da büyükmüş. Ondan çekinmeden öptüm burunlarından.

@inehk, Thanks! :)

@profesör, hocam şimdi bir an düşündüm ola ki ödül filan alır film. Ciddi bir şeyler olur, Cevval Portakal adıyla ortalıkta dolanmak istemedim. Ola ki biraz daha ciddileşirse ismi değiştirmek için mahkemeye müracaat kaçınılmaz olurdu. Heyecanıma da yenik düşüp linki buraya koyunca gizemimden ödün verdim biraz.
Aman hocam bu arada, şu postu kaçırmış olanlar için hala sır gibi "Cevval Portakal"ım ben. Bozmayalım.

Adsız dedi ki...

Evet Cevval Portakal benim favorim.Gerçek isim bozar şimdi bu atmısferi!Matrixde Cevval Dışarı çıkarsak bir gün Belki ama ozamanda yine Cevval :)

sacit dedi ki...

Cevval mevzu anlaşılmıştır. (işin içinden bakan biri olarak ettim bu lafı) Kız Zidane gibi koşmuş :) Paris havası oradan gelyo galiba. Ama emeğinize sağlık, gerçekten güzel olmuş. Kısafilm yarışma mantığı ülkemizde 2 farklı şekilde işler; amatör ruhu koruma çabasındaki yarışmalar ( okul zamanında bizim çektiklerimiz buna giriyodu) profesyönel işler (produksiyonlu, bütçeli v.s. dolayısıyla istesekte okul zamanı böyle işler çekemezdik) Yani Akbank kısafilm festivalinde gösterime layık bulunmayan filmler İf-İstanbulda ayakta alkışlanabiliyor. Demem o ki; amacınız ödül olmasın, buradaki yorumlar yeterince ödül sayılır zaten. Bildiğim bir şey var; insan ne şekilde olursa olsun bu merete (film olayı) bir defa bulaştımı bir daha peşini bırakamıyor. Yani 1 ay önce gözünü kapayıp düşündüğün şeyi sinemada (veya youtube'da:) izleyince bir hastalık mıdır nedirse artık bir daha bu işin peşini bırakamıyosun. Umarım sende de böyle bir etki yapar. Zira iş güzel olmuş. (en azından sana düşen kısmından dolayı için rahat olsun) Bu arada bir sonraki işinin daha iyi olması lazım ona göre. Yoksa depresyon yapıyo:)

Cevval Portakal: dedi ki...

Evet insanın hayalinde kurmuş olduğunu izleyebilmesi gerçekten çok hoş bir duygu. Hani ben ufak bir nüansda hissettim bunu, ciddi ciddi uzun metraj film senaryosu yazan adamların ruh halini tahayyül bile edemiyorum.
Kısa film festivallerinin mantığı hakkında pek bir fikrim yok, zaten bu alanda gözümü ödül hırsı bürüyemeyecek kadar tecrübesizim. Böyle bir hoş oldu, yorumlar değer kattı. Profesyonel bir jürinin oyuna sunulmadan alacağım keyfi aldım ben bu işten. Ki gerçekten de başka bir senaryomun çekilmesini de sabırsızlıkla bekliyorum. Sağ tepede "hikayeler" bölümünde "Şafak Vakti" isimli bir hikaye var, tahminen o da çekilecek. Tecrübelilerin o konuda fikrini almak bana çok faydalı olur.

sacit dedi ki...

Siz batılılar nasıl der; "Wooaaavvv" :) On numara film olur Cevval. Tabi hikayenin girişindeki çocuğun düşüncelerini, filmin rejisini yapacak arkadaşlar nasıl resme döker bilmiyorum ama ben filmi kafamda çektim, on numara oldu. Hatta gerçek hayatta tanışan, samimi arkadaşlar olsaydık "ben çekecem" diye kavga ederdim seninle:) (babil iç ses: ulan hikayeyi çalsam mı acep?)

Adsız dedi ki...

Abi ben senin adını Ertu biliyodum:)Film güzel olmuş tebrik ediyorum.

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Cevval diyolar ki

YOUtuptan bir tipsiz karı sana kafayı takmış,sende pek pas vermemişsin,kız ne yapmış ne etmiş youtupun aç-kapa vanacısını ayartmış kaltak ve sen tam filmi gönderdiğin zaman adamı baştan çıkartıp "kapat vanaları sevgilim,kimse bizi rahatsız etmesin,hele bazı kasık tipler film milm gönderir keyfimiz kaçmasın,gel biz senlen film çekelim"diyerek kapattırmış bu yutupun vanasını.

Buna ne diyorsun usta?

Ciddi yorum:Film harbiden İYİydi be cevval!Helal!

Adsız dedi ki...

Gaz verici eleştiri:

Güzel olmuş. Devamı gelsin.


Yapıcı eleştiri:

Işık patlamaları rahatsız ediyor. Gökyüzünün fon olarak kullanıldığı sahnede balonu uçarmış gibi çekmek çok güzel olmuş ama balonun ipini tutun kişi azıcık hareket etseymiş daha inandırıcı olurmuş.

Tespit eleştirisi:

Balonun ilk şişirildiği sahnede arkadaş o kadar şişirdi ki o balon kesin patlamıştır.

Gıcıklığına tezat eleştiri:

Lan o balon var ya.. Uçmaz o balon, kesin patlar..

Şaka bir tarafa beğendim. Benim de spaldina ile yaptığım adamlarla ve web cam le yaptığım stopmotion filmim var ama eleştiri istemem =P o yüzden koymuyorum.. =)

Adsız dedi ki...

Şu an yasağı çiğnemenin zevkiyle yazıyorum yorumumu. Bir 20 yıl sonra, inşallah yazarsın da, youtube haftada bir engelenir deriz...

Cevval Portakal: dedi ki...

@babil, beğendiğine sevindim. Bu arada aman hocam zaten forumlardan toplar oldum hikayeleri. Bir de nedense dini içerikli forumlara çok kopyalınıyorlar, nedenini anlamadım ben de. Hani din iman temelli bir şey de yazmışlığımız yok.

@kacmee, abi dur karıştırma, zerre gizemim kalmadı zaten blog camiasında.

@Biyoooo, upload ettiğim esnada o pörtlek gözlü portakal kabuğu derili karının cadı sila kahkahalarını oturduğum yerden duyuyordum. İnsan çizgi film ayarında kötü olmasın işte, görüyorsun başıma gelenleri biyocum, çok çektirdiler bana.

@buzcevheri, evet o balonun uçma sahnesinde pek de uçmuyormuş gibi olduğunu ben de farkettim, şişirilen balonun bir büyük bir ufak olduğunu da farkettim ama teknik yetersizliktir dedim. Hayatımın ilk kısa filminde kimseye Kubrick eziyeti yapmak içimden gelmedi.

@cemali, hocam bundan 20 yıl sonra yine buraya yazıyor olursam, ya dünyanın en zengin, ya da dünyanın en işsiz adamı olmuşum demektir.

Zeugma dedi ki...

Tecrübelilierin o konudaki fikri..Hımmm..Konuyu bilme açısından en tecrübeli ben sayılırım galiba:)
Bu hikayeni ben 6 ay önce okumuş,bayılmıştım Cevval,bilirsin.Hemen bir tahminde bulunmuş ve ''Şafak Vakti''adlı bu öykü için teklif geleceğini söylemiştim :)Aynen gerçekleşti işte :)
Valla bunun konusu BALON'dan bile şahane.Oynayacak veleti iyi seçmek gerek yalnız:)Süper film olur.Aman ne kadar sevinçliyim ben ya.Kimbilir sen nasıl bir ruh haline girdin dimi Cevvalcim? :))

devrim dedi ki...

filmi biraz önce bir kere daha izledim ve beğendiğime karar verdim.

massive attack "safe from harm" çok güzel bir seçim olmuş ama bu türden kolektif girişimlerde müziğe de şans tanımak gerekli diye düşünüyorum; yani "yönetmen/yazar istedi, burda o şarkı şartmış" durumları haricinde müzük-ses de yeni karşılaştığım bir şey olsa ne güzel olur...

şudur budur da, önemli olan, yazar arkadaş hazır bu işe bulaşmışken olabildiğince zaman ayırsın, devamı gelsin diyorum; (peki fazla deşifre etmeden) takip edelim diyorum...